Kampania „Wrażliwi na słowa. Wrażliwi na ludzi” ma na celu uwrażliwienie społeczeństwa, a w szczególności mediów, osób publicznych, na temat nadużywania w negatywnym kontekście określeń związanych z chorymi i chorobami psychicznymi, a w konsekwencji ich stygmatyzację. Intencją jej organizatorów jest przeciwdziałanie dyskryminacji osób z zaburzeniami psychicznymi, nagłośnienie problemu stygmatyzacji poprzez język i zaangażowanie liderów opinii do wsparcia zmian w tym obszarze.
Koncepcję kreatywną do kampanii, począwszy od zaprojektowania logotypu akcji i KV przygotował zespół Serviceplan Health, multidyscyplinarny zespół specjalizujący się w obsłudze klientów z kategorii pharma & health. Agencja Good Story (part of Beats4Health), specjalizująca się w realizacji kampanii społecznych i edukacyjnych w obszarze healthcare odpowiada za strategię komunikacji kampanii i jej realizację w działaniach PR i na kanałach social media.
Zobacz również
W ramach kampanii planowane są działania bezpośrednie skierowane do różnych środowisk opiniotwórczych, które mają wpływ na kształtowanie języka np. nauczycieli języka polskiego, dziennikarzy, agencji reklamowych. Organizowane będą także warsztaty edukacyjne skierowane do osób z zaburzeniami psychicznymi i ich rodzin uświadamiające rolę pozytywnego mówienia o swojej chorobie lub chorobie swoich bliskich.