W ostatnich miesiącach Janusz Palikot dał się poznać jako biznesmen prężnie rozwijający własne marki alkoholowe. Prowadzone z wielkim rozmachem kampanie promujące piwo konopne BUH, wódkę wyBUHową i Wyjebongo wywołały sporo dyskusji.
Właściciel Browaru Tenczynek i były polityk dzieli się jednak kolejnymi planami biznesowymi. Dostrzegając potencjał w polskich przedsiębiorcach, Palikot postanowił stworzyć projekt „Janusze Marketingu”, w ramach którego podzieli się swoim know-how.
Zobacz również
Polacy nie mają sobie równych, jeśli chodzi o kreatywność. Wciąż na rynku mamy ogromny, niewykorzystany potencjał, który chciałbym pobudzić poprzez pokazanie, jak zbudowaliśmy takie marki, jak Wyjebongo, piwo BUH czy wódka wyBUHowa. Robię to razem z moimi wieloletnimi partnerami biznesowymi, strategami i menedżerami marketingu, którzy zjedli zęby na tworzeniu produktów, jakie kochają konsumenci – mówi Janusz Palikot.
Projekt o nazwie „Janusze Marketingu” ma zrzeszać polskich przedsiębiorców i managerów, którzy aspirują do tworzenia wyjątkowych produktów. We współpracy z innymi managerami i ekspertami, Palikot zamierza przyciągnąć ambitnych ludzi, aby wzmocnić polskie marki i „pracować nad wzrostem wartości intelektualnej w projektach”.
W ramach „Destylarni Biznesu” uczestnicy tego przedsięwzięcia będą mogli skonfrontować własne inicjatywy biznesowe z pozostałymi przedsiębiorcami oraz ekspertami. Dzięki temu mają uzyskać wartościowe uwagi jeszcze przed sprawdzeniem ich na rynku, aby wzmocnić swoją pozycję, zwiększyć sprzedaż i ułatwić dotarcie do klientów. Jak twierdzą pomysłodawcy „Januszy Marketingu” – oceniane prezentacje zyskają szanse na zdobycie „potencjału wielomilionowych marek”.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
Janusz Palikot podkreśla, że obecnie ogromne znaczenie mają emocje oraz zaangażowanie społeczności. Przedsiębiorca chwali się, że doświadczenie zdobyte podczas prowadzenia komunikacji w social mediach, a także w działalności politycznej i biznesowej przełoży się na stworzenie „niepowtarzalnego projektu”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Powiedzmy sobie szczerze – nie każdy musi śledzić moje media społecznościowe, ale moje osiągnięcia biznesowe są niepodważalne. 40 lat doświadczeń i wiele sukcesów za mną. Mimo upływu lat potrafię zrealizować biznesowe cele, a moją mocną stroną jest szybkie dostosowywanie się do realiów, reagowanie na zmiany – wylicza Palikot.
Przedsiębiorca promuje projekt na swoim kanale YouTube oraz na dedykowanej stronie, gdzie przyszli Janusze Marketingu już mogą wykupić dostęp do kursu w przedsprzedaży.
Czy Palikot sprawdzi się w roli mentora? Przypomnijmy, że w ostatnim czasie wiele wątpliwości wzbudził fakt tak szerokiego promowania trunków, podczas gdy Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi nakłada liczne ograniczenia w zakresie reklamy alkoholu. Sprawę nagłośnił aktywista Jan Śpiewak, który złożył do prokuratury zawiadomienie o możliwości popełnienia przez Palikota i Wojewódzkiego przestępstwa z art. 452 wspomnianej ustawy.
PS
Szum medialny wokół Wyjebongo powstał ze względu na kontrowersyjną nazwę oraz branding. Z Januszem Palikotem rozmawialiśmy o tym, jaka idea stoi za wódką Wyjebongo i dlaczego ten produkt znajdziemy tylko w jednej sieci sklepów.