Jawor-Parkiet widziany oczami znanych artystów

O autorze
2 min czytania 2021-07-23

Trzydzieste urodziny firmy to doskonała okazja, aby zrobić coś unikalnego. Dlatego też z okazji jubileuszu firma Jawor-Parkiet postanowiła zaprosić do współpracy trzech artystów-rysowników, których zadaniem było stworzenie portretu przedsiębiorstwa. I tak Andrzej Pągowski, Bolesław Chromry oraz Bartosz Zaskórski przelali na papier i uwiecznili cztery interesujące wyobrażenia o Jawor-Parkiet.

 

Wybór nie był przypadkowy

Producent Podłóg Drewnianych Jawor-Parkiet to przedsiębiorstwo rodzinne budowane od 1991 roku, obecnie zarządzane przez dwa pokolenia. Dlatego też w trwającym w firmie obecnie roku jubileuszowym zaproszono do współpracy trzech uznanych artystów reprezentujących różne pokolenia. Za sprawą tej owocnej współpracy wybitni twórcy stworzyli 4 bardzo interesujące portrety firmy. Każdy z obrazów jest inny i wyjątkowy, ale ich cechą wspólną jest to, że nawiązują bezpośrednio do działalności Jawor-Parkiet.

Cenione osobistości i ich dorobek

Autorem dwóch z czterech grafik jest Andrzej Pągowski – artysta grafik, autor licznych portretów, murali, grafik komputerowych, autor ponad 1500 tysiąca plakatów zapowiadających sztuki teatralne, filmy, festiwale sztuk oraz konkursy piosenek. Jego prace znajdują się w kolekcjach, m.in. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku i San Francisco, w Centrum Pompidou w Paryżu. Metropolitan Museum of Modern Art umieściło plakat „Uśmiech wilka” wśród 100 najważniejszych dzieł sztuki nowoczesnej w zbiorach MoMA. Zobrazował on firmę jako kobietę – naturę. Swoje prace skomentował następująco:

– Na grafikach jubileuszowych sportretowałem matkę-naturę. Siedziba firmy Jawor-Parkiet znajduje się na Warmii i Mazurach, regionie słynącym z piękna natury, produkty Firmy też z niej czerpią, dlatego tworząc grafiki chciałem pokazać matkę-naturę, która dla mnie jest piękną kobietą. Jej wytwory Jawor-Parkiet w profesjonalny sposób przenosi do naszych wnętrz mieszkalnych. Użyte kolory to cała gama zieleni i brązów, czyli znowu kolory natury, a słoje z przekroju drewna symbolizują upływ lat i naturalny charakter produktów. W delikatny sposób na obydwu grafikach podkreśliłem polskość firmy. W tle jednej z grafik zaznaczyłem dwuwarstwowość, którą charakteryzują się produkty – powiedział Andrzej Pągowski.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Celem współpracy było pokazanie różnego spojrzenia na firmę i jej działalność. Świetnie sprawdzili się w tym graficy młodego pokolenia. Drugim z artystów był Bartosz Zaskórski – artysta wizualny i dźwiękowy, rysownik, autor słuchowisk i płyt, twórca gier komputerowych. W rysunkach prezentuje wszystko to, co potencjalnie jest straszne i przerażające. Na papierze posługuje się cienkopisem, dzięki któremu jego prace przybierają niezwykłe formy. Zaprezentował firmę jako stabilne, silne drzewo.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kolejnym artystą zaproszonym do współpracy był Bolesław Chromry – rysownik, autor powieści graficznych, malarz, grafik, copywriter, twórca okładek i plakatów. Wszystkie prace artysty opowiadają o współczesnej Polsce i rozgrywają się w bieżącej rzeczywistości lub nieodległej przyszłości. Twórca jest szczególnie ceniony za pewnego rodzaju uniwersalizm. W swoich dziełach zwraca uwagę na to, co bawi i irytuje większość polskiego społeczeństwa. Typowo więc dla swojej twórczości zaprezentował firmę z przymrużeniem oka. Tak skomentował swoją pracę:

– Słowo jawor najbardziej kojarzy mi się z psem sąsiadów, który ma tak na imię. Przypuszczam, że nazwali go tak na cześć omaszczenia w kolorze parkietu. Niestety takie skojarzenie czytelne byłoby tylko dla mnie. Postanowiłem pozostać w obszarze natury i oddać głos żołędziom, które są kulturowo zdominowane przez wszędobylskie kasztany. To ich czas – skomentował Bolesław Chromry.

Artystom doskonale udało się oddać charakter firmy, jej ambicje i wartości. Nie od dziś wiadomo, że dobry obraz mówi czasem więcej niż tysiąc słów. Połączenie sztuki i biznesu, czyli art branding, doskonale wspiera budowę silnych i stabilnych marek, a taką właśnie firmą jest Jawor-Parkiet.

Wkrótce obrazy artystów będzie można zobaczyć na żywo we wszystkich salonach sprzedaży Jawor-Parkiet. Prace z sygnaturą autorów będą wręczane w prezencie zaprzyjaźnionym z firmą architektom i partnerom biznesowym. Jubileuszowe grafiki ozdobią także firmowe gadżety premium, które będzie można zdobyć podczas ważnych dla firmy eventów i konkursów na firmowych social mediach.