Zespół Gazeta.pl uwielbia eksperymentować i tworzyć nowe, unikalne projekty. Jednym z nich jest serwis Jeden News Dziennie, stanowiący radykalne podejście do dziennikarstwa w internetowym mainstreamie. Jest on niezwykle minimalistyczny, pozbawiony reklam, automatycznego wideo, galerii oraz zdjęć. Na stronie znaleźć można jedynie pogłębione teksty dotyczące ważnych dla Polski i świata tematów. To też próba odpowiedzi na coraz powszechniejsze zjawisko unikania newsów przez odbiorców – Jeden News Dziennie ma za zadanie odbudować zaufanie czytelników do mediów jako źródła potrzebnych i rzetelnie opracowanych informacji.
– Jeden News Dziennie powstał jako odpowiedź na pytanie, jak może wyglądać odwrotność masowych mediów internetowych. Łączy inspiracje najlepszymi elementami uniwersum newsletterów takich jak Today’s Worldview “Washington Post” czy The 10-Point “Wall Street Journal” i minimalistycznych mediów w rodzaju Puck News, Tortoise Media czy “KiKŚ” – mówi Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl.
Zobacz również
– Dziś najbardziej rewolucyjny jest powrót do podstaw – chcemy dać czytelnikom i czytelniczkom dziennikarstwo specjalistyczne w najczystszej postaci – dodaje.
Serwis Jeden News Dziennie jest bezpłatny – aby z niego skorzystać, należy zalogować się na stronie Jedennewsdziennie.pl.
Materiały publikowane w serwisie będą tworzyć dziennikarki i dziennikarze portalu Gazeta.pl: Maria Mazurek, Patryk Strzałkowski, Jacek Gądek, Maciej Kucharczyk i Ewa Koszowski, oraz autorzy zewnętrzni, m.in. Andrzej Rudke i Michał Żakowski z Radia 357, Agnieszka Lichnerowicz z Radia TOK FM, Anna Widzyk z „Deutsche Welle”, Dorota Bawołek, wieloletnia korespondentka telewizyjna z Brukseli, obecnie prowadząca program „Onet Europa” oraz Katarzyna Juszczak-van Rooijen, wieloletnia korespondentka zagraniczna Polskiego Radia. Redaktorką prowadzącą projektu jest Elwira Krzyżanowska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Tematyka Jeden News Dziennie obejmie najważniejsze kwestie z Polski i ze świata przedstawione w pogłębiony sposób. Autorzy serwisu będą nie tylko opisywali najważniejsze wydarzenia, ale także nakreślą ich kontekst, aby nie pozostawić czytelników z samym newsem. Na końcu każdego tekstu znajdzie się sekcja „Wykorzystane materiały” z bibliografią oraz informacją o czasie pracy nad danym materiałem, co w zamyśle twórców ma pomóc w budowaniu zaufania między medium a odbiorcą. W artykułach zamieszczana będzie również sekcja „Następne kroki”, w której pojawią się informacje dotyczące tego, co dalej będzie działo się z omawianym tematem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Uruchomieniu serwisu towarzyszą działania promocyjne w internecie – m.in. w innych serwisach internetowych Gazeta.pl oraz w mediach społecznościowych, a także w stacjach radiowych Grupy Eurozet oraz w kinach sieci Helios.
PS #hakujemy_HiT – Gazeta.pl, Panowie Programiści i 180heartbeats JUNG v MATT z lekcją krytycznego myślenia
W odpowiedzi na wprowadzenie do szkół ponadpodstawowych kontrowersyjnego podręcznika do przedmiotu Historia i Teraźniejszość pod redakcją Wojciecha Roszkowskiego powstała inicjatywa #hakujemy_HiT, przestrzeń na mnogość narracji, ucieczkę od uproszczeń i od jednej interpretacji. Pomysłodawcami projektu lekcji krytycznego myślenia są Gazeta.pl, Panowie Programiści oraz 180heartbeats JUNG v MATT.