Aktualna liczba interakcji w momencie pisania tego artykułu wynosi łącznie 417 583:
Zobacz również
- 389 404 reakcji,
- 18 552 komentarzy,
- 9 627 udostępnień.
Światowa mapa fanów strony Roberta Lewandowskiego wygląda następująco (źródło: NapoleonCat, dane na dzień 03 maja 2017):
Szczegółowe dane pokazują, iż jest 21 krajów, z których pochodzi ponad 100 tys. fanów. Stanowią oni 84% wszystkich fanów.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Rozkład geograficzny osób wchodzących w interakcję z treściami publikowanymi na stronie Roberta Lewandowskiego, czyli facebookowy PTAT (People Talking About This) wygląda podobnie.
Koszt uzyskania jednego zaangażowania do posta dla grupy odbiorców odpowiadającej aktywnym użytkownikom strony Lewandowskiego (osoby w wieku powyżej 13 lat, pochodzące z jednego ze wspomnianych wyżej 21 krajów i zainteresowane Robertem Lewandowskim) to, według aktualnych stawek Facebooka (stawka sugerowana) to PLN 1,19. Przy łącznej liczbie interakcji na poziomie 418 tysięcy daje to kwotę pół miliona złotych. A jest to stawka zaniżona przez obecność w zestawieniu „tańszych krajów” takich jak Egipt czy Indie. Gdyby brać pod uwagę tylko użytkowników z Polski, koszt uzyskania jednego zaangażowania wzrasta do PLN 1,68.
Idąc dalej tym tokiem rozumowania, można pokusić się o wycenę mediową aktywności Roberta Lewandowskiego na Facebooku. Posty publikowane na jego oficjalnej stronie w ostatnim miesiącu (od 5 kwietnia do 4 maja 2017) zyskały łącznie 1 579 662 interakcji. Zakładając niższą stawkę za interakcję na poziomie PLN 1,19, można uznać, że mediowa wartość fanpage’a Roberta Lewandowskiego wynosi 1,9 mln PLN miesięcznie.
Przy szesnastu opublikowanych w tym czasie postach daje to wartość PLN 117 tys. na post. Oczywiście, nie każdy post uzyskuje tak samo wysokie zaangażowanie użytkowników, a najatrakcyjniejsze są te, które pokazują prywatne życie Roberta, co ilustruje poniższe zestawienie trzech najbardziej angażujących w ostatnich 30 dniach postów:
Powyższe wyliczenia oparte są jedynie na mediowym koszcie uzyskania analogicznych wartości interakcji na Facebooku w określonej grupie docelowej i nie biorą pod uwagę innych aspektów, jak na przykład dodatkowa wartość płynąca z połączenia wizerunku Roberta Lewandowskiego z promowaną przez niego w taki sposób marką. Ilustrują jednak siłę oddziaływania, jaką dzięki mediom społecznościowym zyskują znane osoby oraz wyjaśniają w pewnym stopniu rosnące wydatki na tzw. „influencer marketing”, które często rosną kosztem wydatków na tradycyjną formę reklamy.