„Wdrożenie pomiarów cross-device ma zasadnicze znaczenie dla sprzedawców. Nie tylko przyczynia się do ustalenia prawidłowych wartości sprzedaży, ale przede wszystkim pomaga w dostosowaniu odpowiednich budżetów do najbardziej rentownych kanałów”, powiedział Alexander Gösswein, Managing Director Central Europe w Criteo. „Oferując klientom płynną obsługę i spersonalizowane doświadczenie na wszystkich urządzeniach, sprzedawca wyróżnia się na tle konkurencji.”
Kluczowe wnioski raportu:
Zobacz również
Pomiar Cross-Device oznacza bardziej efektywne wydatki i wyższe zyski
Klienci na swojej ścieżce zakupowej korzystają z wielu urządzeń, dlatego marketerzy powinni brać pod uwagę potencjalny wysoki wskaźnik ad waste przy zakupach cross-device, jeśli ich pomiar nie jest dokładny i skalowalny. Przejście do podejścia ukierunkowanego na użytkownika, które wykorzystuje zaawansowane narzędzia pomiarowe cross-device pozwoli na dokładne zidentyfikowanie zachowania konsumenta i pełny wgląd w jego doświadczenie zakupowe.
-
W Polsce, w przypadku 42% wszystkich zakupów mobile i 37% zakupów z poziomu desktopu, w ścieżce zakupowej wykorzystano przynajmniej jedno dodatkowe urządzenie.
-
25% klientów cross-device w Polsce przeglądało produkty na smartfonie, niezależnie od urządzenia, na którym sfinalizowano zakupy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Mobile wciąż będzie siłą dominującą
Na różnych urządzeniach ścieżka zakupowa klienta jest dynamiczna, ale mobile wykazuje większy wskaźnik transakcji z wyższą od przeciętnej wielkością zamówienia. Najważniejsze dane wzrostu mobile dla Q4 2016 obejmują:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
-
Udział urządzeń mobilnych w handlu eCommerce w Polsce wynosi 17%
-
75% transakcji mobile w Polsce zostało sfinalizowanych na smartfonach, a 25% na tabletach
-
W skali globalnej: sprzedawcy z branży fashion i dóbr luksusowych utrzymują największy udział w transakcjach mobilnych, na poziomie 41%. Sprzedawcy towarów sportowych uplasowali się na drugim miejscu – odnotowując równocześnie najwyższy, 30-procentowy wzrost zakupów z poziomu urządzeń mobilnych.
Smartfony są kluczowym urządzeniem w zakupach cross-device
Powiedzenie „Przeglądaj na smartfonie, kupuj na komputerze” jest już nieaktualne. Obecnie konsumenci sięgają po smartfony zarówno przeglądając produkty jak i kupując, co czyni te urządzenia jeszcze bardziej znaczącymi dla sprzedawców.
-
Udział poszczególnych urządzeń w transakcjach cross-device w Polsce w branży retail: smartfon 42%, tablet 41%, desktop 37%
-
68% transakcji mobilnych jest dokonywana w systemie Android, a 32% w systemie iOS
Marketerzy nie mogą sobie dłużej pozwolić na silosowy wgląd w zachowania zakupowe klientów. Doświadczeni sprzedawcy oferują płynną obsługę na wszystkich urządzeniach aby umożliwić zakupy w każdym miejscu i czasie. Posiadając wgląd cross-device w ścieżkę zakupową klientów, efektywniej planują swoje marketingowe budżety.
Całość raportu State of Cross-Device można pobrać tutaj.