W czerwcu 2020 r. „Gazeta Wyborcza” rozpoczęła projekt „JednaPlaneta.JednoŻycie – patrzymy w przyszłość, ale działamy tu i teraz”. To cykl, w którym dziennikarze oraz eksperci piszą o wiszącej grożącej nam katastrofie klimatycznej. Jednocześnie szukają rozwiązań, które obywatel, firma czy samorząd mogą wdrożyć, aby sprostać środowiskowym wyzwaniom – zarówno w skali globalnej, jak i lokalnej. Tematem pierwszej odsłony cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie” była woda i wyzwania środowiskowe z nią związane. Druga edycja projektu, trwającego od listopada 2020 r. do marca 2021 r. dotyczyła powietrza, w tym smogu i Zielonego Nowego Ładu Unii Europejskiej – najważniejszego w ostatnich dekadach projektu ekologicznego w Europie.
Dziś, 8 kwietnia 2021 r. ruszyła kolejna odsłona akcji, której tematem przewodnim są odpady. Przez kolejne trzy miesiące dziennikarze „Gazety Wyborczej” będą zastanawiać się z ekspertami m.in. nad plastikiem – jego wszechobecnością, produkcją i skutkami dla zdrowia, recyclingiem szkła czy drewna. Sprawdzą również, jak wygląda ranking opakowań pod względem ich wpływu na środowisko oraz ile odpadów produkuje w tej chwili statystyczny Polak; opowiedzą o ekoprojektowaniu, czyli o tym jak projektować świat, żeby marnować jak najmniej surowców oraz wytłumaczą jak działa gospodarka obiegu zamkniętego.
Zobacz również
Materiały ukazujące się w ramach cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie. Odpady” będzie można czytać na tradycyjnych łamach dziennika oraz na stronie akcji – w serwisie Wyborcza.pl: tutaj.
Partnerami tej edycji projektu są: LPP S.A. i Grohe.
Projekt „JednaPlaneta.JednoŻycie” wspiera promocja w prasie („Gazeta Wyborcza” i jej tygodniki), w internecie (Wyborcza.pl, Facebook i Instagram) oraz newsletterach serwisu Wyborcza.pl. Działania reklamowe przygotował i zaplanował zespół działu marketingu i reklamy „Gazety Wyborczej”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing