Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2021 dla marki MODIVO opowiada Aleksandra Szol, dyrektor e-commerce i dyrektor marketingu MODIVO.
Największy sukces w 2021 roku
Największym sukcesem i radością MODIVO są ludzie. Od lutego 2021 roku liczba pracowników w Dziale Marketingu MODIVO wzrosła ponad trzykrotnie. Stworzyliśmy #MODIVOTEAM, który idealnie uzupełnia się kompetencjami, a przede wszystkim osobowościowo. W Zespole mamy najlepszych ekspertów z branży, co daje nam możliwość wymiany doświadczeń i osiągania coraz lepszych wyników. Zarządzanie talentami i tworzenie przestrzeni do ich rozwoju wpisane jest w nasze DNA. Wspólnie pracujemy nad rozwojem brandu. Mamy poczucie misji i razem idziemy po więcej.
Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku
Staramy się do napotkanych trudności podchodzić w kontekście szans i wyzwań. Jednym z nich było zbudowanie świadomości brandu MODIVO oraz oddzielenie komunikacji od spółki-matki eobuwie.pl. Komunikowanie MODIVO jako samodzielnego brandu doprowadziło do wzrostu spontanicznej świadomości marki z 19% do 49% na przestrzeni kilku miesięcy. Stworzyłam strategię wizerunkową i marketingową, która nadała marce wyrazistości, osobowości i wyróżniła ją na tle konkurencji. Kolejnym wyzwaniem jest także ekspansja brandu na rynki zagraniczne, w tym momencie jesteśmy dostępni w 13 krajach, w planach mamy kolejne.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Ponadto stawiamy na rozszerzenie oferty – stale powiększamy portfolio marek, w tym premium, lokalnych, eco-friendly, skandynawskich, casualowych, czy sportowych. Staramy się jak najlepiej dopasować ofertę tak, aby każdy mógł odnaleźć produkty w naszym sklepie, które pomogą mu w wyrażeniu siebie i manifestowaniu własnego stylu. Pracujemy również intensywnie nad innowacyjnymi rozwiązaniami, które sprawią, że doświadczenia zakupowe w MODIVO będą jak najbardziej wygodne. Wśród zaimplementowanych udogodnień możemy wymienić m.in.: nowy layout strony głównej, nowe mega menu, formatkę karty płatniczej, sticky header, cross banners, popup wishlist, czy aplikację. Warto także wspomnieć o programie lojalnościowym MODIVO Fashion Club oraz niedawno wdrożonej możliwości wymiany i zwrotu w przeciągu 100 dni. Za moment pojawią się też ważne dla nas zmiany w obszarze logistyki oraz strategii zrównoważonego rozwoju.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3 najciekawsze akcje w 2021 roku
Jednym z filarów strategii MODIVO są projekty dedykowane kobietom. Wśród nich znajduje się projekt MODIVO POWER DRESSING, którego celem jest aktywizacja kobiet w biznesie, towarzyszenie im w wyzwaniach zawodowych oraz w procesie kreowania własnego wizerunku. Udowadniamy, że stylizacja, która odzwierciedla naszą osobowość, pomaga osiągnąć wszystko, o czym marzymy. Chcemy, żeby kobiety czuły POWER. Eksperci, z którymi współpracujemy to m.in. Karolina Limbach stylistka Elle, Kara Becker dziennikarka, współprowadząca podcast Studio26, czy Maciek Spadło związany z Van Dorsen Artists. Specjaliści dzielą się swoją wiedzą i tym, jak ubrania kształtują wizerunek oraz markę osobistą. Prezentują stylizacje stworzone w duchu POWER DRESSING, które dodają mocy, wzmacniają pewność siebie i wiarę we własne siły. Oczywiście nie zapominamy o mężczyznach. Ich również chcemy inspirować i dzielić się wiedzą oraz eksperckimi poradami dotyczącymi mody męskiej. W 2022 zaplanowaliśmy warsztaty POWER DRESSING dla mężczyzn.
Kolejny projekt podkreślający siłę kobiet to wspólna kampania marki adidas, eobuwie.pl oraz MODIVO. Celem projektu było zredefiniowanie pojęcia piękna zewnętrznego, skupione na różnorodności i celebrujące indywidualność każdej z kobiet. Bohaterkami zostały modelki Marta Dyks i Cleo Ćwiek, które na co dzień wspierają kobiety, doskonale rozumieją ideę women’s empowerment i inspirują swoją osobowością, a także ogromną wrażliwością na otaczający Je świat. Dziewczyny idealnie wpisały się w charakter kampanii, która podkreślała piękno wewnętrzne.
Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami
Trudno mówić tutaj o zaskoczeniu. Przed startem każdego projektu czy akcji, robimy dokładny research, staramy się, aby miały realną wartość dla Klientów oraz firmy. Każdy projekt wynika także z naszej strategii, misji oraz wizji. Staramy się, aby efekty były zamierzone. To co nas buduje i sprawia, że chcemy działać i robić więcej to pełne emocji komentarze naszych Klientów, którzy szukają inspiracji w MODIVO i chcą więcej.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku
Wierzymy w komunikację 360. W Zespole siła. Każdy kanał jest równie ważny – razem możemy więcej. Poszczególne działy: SEM, SEO, PR, SM, Afiliacja, Web Analytics, Komunikacja marketingowa, Paid Social, Digital Marketing współpracują ze sobą dla najlepszych efektów. Absolutnie każdy kanał jest ważny.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Marketing nostalgii to jeden z ciekawszych kierunków. W naszym spocie AW21 postawiliśmy na narrację, która przywołuje miłe wspomnienia, jest pełna metaforycznych przenośni oraz symbolicznych znaczeń i wywołuje przyjemną tęsknotę za tym co bliskie naszym sercom.
Na uwagę zasługują także innowacyjne rozwiązania jak na przykład wykorzystywanie technologii CGI. W naszym spocie pojawiły się obrazy wygenerowane komputerowo. Zbudowana scenografia w zderzeniu z obiektami, zaprojektowanymi w postprodukcji, które specjaliści powołali do życia, wykorzystując do tego najnowszą technologię, stworzyły niesamowity klimat. Baśniowe kadry przeplatały się z surrealistycznymi momentami i stanowią idealne tło stylizacji dla kobiet oraz mężczyzn. Jako lider branży #FashionTech jesteśmy wielkimi fanami łączenia mody i technologii. Moda tworzona przez algorytmy, digitalizacja, AR, czy wirtualne przymierzalnie są wpisane w nasze działania.
Warte uwagi jest dopasowanie komunikatu do kanału. Ważne jest zróżnicowanie tego co pokazujemy w social mediach, co w prasie i co online. Każdy kanał konsumujemy inaczej, social media spełniają potrzebę przynależności. Merytoryczny content, wrażeniowe video, podcasty, kanał muzyczny, gry to coś w co będziemy inwestować.
Przy tym wszystkim powinniśmy pamiętać, że każdy z nas jest trendem, a moda jest narzędziem, dzięki któremu wyrażamy swoją osobowość.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Obserwujemy wiele ciekawych akcji, kampanii i dobrych praktyk. To jest inspirujące i motywujące. Z ciekawością obserwujemy innowację, odwagę, rozmach oraz nowe i świeże pomysły marek i agencji. Kolejny nowy pomysł czy rozwiązanie pomaga każdemu z nas iść o krok dalej – realizować odważne projekty poza schematem.
3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok
Nie o wszystkim mogę mówić. Wśród naszych priorytetów jest uruchomienie i rozwój marketplace, ekspansja na kolejne rynki, wdrożenie kolejnych funkcjonalności e-commerce oraz tym samym rozwój aplikacji, jak i ulepszenie doświadczeń zakupowych w sklepach (w tym m.in. same day delivery, digitalowe przymierzalnie).