fot. tiktokdelivered.com
TikTok nieraz udowodnił, że serwis społecznościowy może być kopalnią inspiracji. Viralowe filmiki niejednokrotnie przyniosły popularność układom tanecznym, książkom, wyzwaniom czy różnym dziedzinom sztuki. Nie inaczej jest w przypadku gastronomii. Trend na próbowanie „dań z TikToka” rozpowszechnił się zwłaszcza w czasie pandemii, kiedy media społecznościowe zyskały na popularności, a większa ilość czasu spędzonego w domu sprzyjała przeprowadzaniu eksperymentów kulinarnych.
Zobacz również
TikTok połączył siły z Virtual Dining Concepts i Grubhub i ogłosił otwarcie TikTok Kitchen, aby każdy mógł spróbować viralowych dań bez konieczności samodzielnego ich przygotowywania. Punkty gastronomiczne będą działały na zasadzie ghost kitchens – posiłki będą przygotowywane przez profesjonalnych kucharzy w nowo powstałych kuchniach, po czym będą oferowane wyłącznie na wynos.
Co kwartał menu TikToka będzie zmieniane, aby odpowiadać na najświeższe trendy kulinarne platformy, choć prawdopodobnie niektóre dania zostaną wprowadzone na stałe. Pierwsze menu będzie zawierało zapiekany makaron z serem feta – najczęściej wyszukiwane danie roku według Google. Miłośnicy viralowych dań będą mogli zamówić także smashburgery, żeberka kukurydziane czy chipsy makaronowe.
Pierwsze dostawy posiłków TikToka pojawią się w marcu 2022 roku w Stanach Zjednoczonych. Platforma informuje, że na początek powstanie 300 restauracji, a do końca roku – nawet tysiąc.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Co ciekawe, serwis zapowiedział, że twórcy dań, które trafią do TikTok Kitchen, będą mogli zarobić na sprzedaży posiłków. W sieci pojawiły się jednak głosy, że identyfikacja prawdziwych autorów stojących za przepisami może być w rzeczywistości dużo bardziej skomplikowana. Obecnie TikTok twierdzi, że w przypadku niektórych dań pieniądze dostaną bezpośrednio indywidualni twórcy, natomiast w przypadku innych – środki mogą trafić do funduszu twórców aplikacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Działania na TikToku niewątpliwie wpływają na wizerunek marek. Które brandy okazały się najpopularniejsze w serwisie w 2021 roku?
PS 2
A jak wyglądają sportowe trendy na TikToku i jak sportowe marki wykorzystują potencjał serwisu?
PS 3
TikTok to miejsce, które pozwala firmom docierać do nowej grupy odbiorców, wyznaczając nowe trendy w sposobie komunikacji między markami a ich potencjalnymi klientami.