…a aż trzech na czterech z nich korzysta z aplikacji mobilnych. Okazuje się, że to w aplikacjach reklamy generują wyższą sprzedaż niż na mobilnych stronach.
Już sześciu na dziesięciu Polaków posiada smartfony, z których korzystają średnio 2,5 godziny dziennie, spoglądając na ekran wyświetlacza ok. 240 razy. I nic nie zapowiada, aby mobilna rewolucja miała się zatrzymać – do 2020 roku liczba smartfonów na świecie osiągnie 6,1 mld. Dlatego marketerzy przestają traktować kanał mobilny jako dodatek w stosunku do innych kanałów dotarcia do potencjalnego klienta i skupiają na nim coraz większą uwagę. Eksperci z Sociomantic Labs podkreślają, że chcąc prowadzić skuteczne działania w mobile, warto skoncentrować się na kampaniach w aplikacjach.
Zobacz również
Reklamy w aplikacjach sprzedają więcej
Badania pokazują, że 76 proc. użytkowników smartfonów korzysta z aplikacji mobilnych. 24 proc. z nich stanowią aplikacje zakupowe. – Reklamy w aplikacjach dostarczają o 70 proc. wyższy współczynnik konwersji i 50 proc. większą sprzedaż w porównaniu do mobilnych stron internetowych – mówi Mariusz Pawełczyk, Commercial Director CEE w Sociomantic Labs. Taki wynik może być efektem kilku czynników. Po pierwsze, wielu marketerów ze względu na sposób użytkowania tego kanału uznaje środowisko reklamowe w aplikacjach za bardziej sprzyjające niż na stronach mobilnych czy na desktopie. Konsumenci korzystają z aplikacji w innych celach niż w przypadku przeglądania mobilnych stron internetowych – w pierwszych przypadku głównym powodem jest rozrywka, w drugim zaś poszukiwanie informacji. Ponadto w aplikacjach nie znajdziemy jeszcze tylu reklam co na stronach internetowych, dlatego tzw. „ślepota bannerowa” nie musi obniżać drastycznie wyników prowadzonych w aplikacjach kampanii reklamowych. Natomiast wysoka sprzedaż dzięki aplikacjom to w dużej mierze skutek znajomości przez kupujących środowiska danej aplikacji, zaufanie do określonej marki lub sklepu oraz wynik ułatwienia metod płatności. Eksperci z Sociomantic Labs podkreślają, że w prowadzeniu skutecznej kampanii reklamowej zwiększającej sprzedaż poprzez aplikację szczególnie pomocna jest integracja samej aplikacji z technologią podmiotu, który prowadzi kampanie reklamowe danego sklepu. Dzięki takiemu rozwiązaniu marketerzy mogą zbierać, przetwarzać i wykorzystywać pochodzące z niej dane np. do pozyskania nowych użytkowników aplikacji lub emisji mocno spersonalizowanych reklam jej aktualnym użytkownikom.
Moc social mediów w mobile’u
Mobile jest social – wśród najchętniej wykorzystywanych aplikacji mobilnych prym wiodą te społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram. Według danych Bussiness Insider, aż 60 proc. czasu spędzanego w social media pochodzi z mobile. Kanały social media nie tylko stają się mobile first, ale wręcz mobile only. Jak podaje Sproutsocial.com aż 581 milionów użytkowników Facebooka korzysta z niego tylko i wyłącznie za pośrednictwem z telefonu komórkowego. Mobilni użytkownicy korzystają z social media inaczej niż użytkownicy desktopów – częściej udostępniają treści i znacznie chętniej klikają w reklamy. Aż 78 proc. dochodu z reklam na Facebooku pochodzi właśnie z kanału mobilnego. W przypadku social mediów i mobile najchętniej stosuje się reklamę natywną – moduł reklamowy zaprojektowany w taki sposób, aby płynnie zintegrował się z portalem społecznościowym, idealnie „wtapiając” w otoczenie. Według danych LiveRail, reklamy natywne stanowią blisko 79 proc. reklam na Facebooku. Kampanie reklamowe przy jej wykorzystaniu docierają w mediach społecznościowych do 88 proc. użytkowników i są co najmniej dwa razy skuteczniejsze od kampanii prowadzonych poza kanałami social media.
Gry i marketing
Jak wynika z badania Payback Opinion Poll, 73 proc. wykorzystywanych aplikacji to gry. Marketerzy już od dawna wiedzą, że mogą być one dobrą przestrzenią do umieszczania przekazów reklamowych. Jak podaje eMarketer, w 2015 roku amerykańskie firmy wydały na reklamę w grach mobilnych 894 mln dolarów – dziesięciokrotnie więcej niż w 2010 roku. Stosując przekazy reklamowe w tego typu aplikacjach, najlepiej sięgać po te spersonalizowane, dostosowane do potrzeb i upodobań konsumenta, które trafią do niego we właściwym momencie. Użytkownik, który zobaczy przekaz w formie banneru lub przerywnika reklamowego w sprzyjających okolicznościach (ma więcej czasu, jest w odpowiednim nastroju, relaksuje się grając) i w odpowiednim kontekście (reklama będzie dotyczyć np. nowej konsoli do gier lub innego produktu powiązanego z rozrywką), z dużym prawdopodobieństwem chętniej kliknie w reklamę. Taki przekaz nie tylko może osiągnąć dwukrotnie lepsze efekty, ale jeszcze przekona użytkownika, że nie każda reklama musi być irytującym spamem, który warto zablokować, wykorzystując AdBlocka.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Aplikacje mobilne jako kanał dotarcia do klienta powoli stają się dla reklamodawców strategiczne. Im szybciej marketerzy zaczną poświęcać swój czas na działania służące rozwijaniu strategii reklamowej w mobile’u oraz przeznaczać środki na dedykowane rozwiązania usprawniające i podnoszące wyniki kampanii reklamowych, tym więcej mogą zyskać.
Słuchaj podcastu NowyMarketing