W ramach kampanii „Jestem sobą, więc wybieram NEONAIL” emitowany jest spot reklamowy, w którym główne role zagrały nie aktorki, a autentyczne kobiety: DJ Ara – DJ-ka 50+ związana z Dancingiem Międzypokoleniowym, Gosia Prus – kierowczyni rajdowa i instruktorka jazdy, Wiktoria Bialic – perkusistka oraz Anna Kowalska – karateczka. W dodatkowej digitalowej wersji spotu zobaczymy natomiast wokalistkę – Sarę James.
– Pracując nad koncepcją kampanii, zwróciliśmy uwagę, jak bardzo stereotypowe myślenie o społecznych rolach kobiet ogranicza ich szanse na wyrażanie siebie. To spostrzeżenie zainspirowało nas do wybrania niezwykłych bohaterek kampanii, których entuzjazm w realizowaniu pasji i marzeń zarażał cały zespół projektowy. Każda z nich ma zainteresowania, które często kojarzone są jako „męskie” hobby. Właśnie temu spojrzeniu chcemy wyjść naprzeciw – mówi Magdalena Stoińska, PR Managerka Cosmo Group – właściciela marki NEONAIL.
Zobacz również
Na przekór stereotypom
Spot na zasadzie kontrastu zderza stereotypowe myślenie o roli kobiety z rzeczywistymi zajęciami, z pasją wykonywanymi przez bohaterki kampanii. Już pierwsza scena może wywoływać poruszenie. Widzimy w niej kobietę stojącą w kuchni. W tle słychać: „Jestem żoną, więc moje miejsce jest przy garach”. Szybko okazuje się jednak, że to stereotypowe hasło ma drugie dno. Kamera płynnie przechodzi do kolejnej sceny, w której Wiktoria Bialic gra na perkusji, zwanej potocznie „garami”.
W całym spocie pojawiają się łącznie 4 sceny nagrane w podobnej, przewrotnej konwencji: słyszymy więc z ust stojącej za konsolą DJ Ary „Jestem babcią, więc będę bujać Wasze dzieci”, karateczka – Anna Kowalska, z medalem w ręku deklaruje: „Jestem nastolatką, więc kocham błyskotki”, a kierowczyni rajdowa – Małgorzata Prus driftując, zapewnia: „Jestem dziewczyną, więc lubię zakręcić tyłem”. W każdym ujęciu bohaterkom towarzyszą lakiery hybrydowe NEONAIL.
– Stereotypowe przekonania, z którymi w najnowszej kampanii wchodzimy w dyskusję, często ograniczają działania kobiet, uniemożliwiając im swobodną ekspresję. Dlatego NEONAIL wychodzi naprzeciw tym schematom, zachęcając kobiety do nieskrępowanego wyrażania swojej indywidualności. Wyraźnie komunikujemy, że mają one prawo być dokładnie takie, jakie chcą, i realizować swoje pasje bez względu na konwenanse – dodaje Magdalena Stoińska.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Sara James w roli głośnej nastolatki
„Jestem nastolatką, więc jestem głośna” – to hasło, które możemy usłyszeć w digitalowej wersji spotu, którego bohaterką została ambasadorka marki NEONAIL – Sara James. Słowa wypowiadane przez artystkę też mają swoje drugie dno – piosenkarka młodego pokolenia wciela się w dwie role: najpierw w zamkniętą w swoim pokoju nastolatkę, krzykiem odpowiadającą na pytanie, następnie w piosenkarkę, śpiewającą w profesjonalnym studiu nagraniowym. NEONAIL również w tym spocie pokazuje, że każda kobieta, także nastolatka, może wyrażać własne „ja” na różne sposoby, pozostając przy tym autentyczną.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Połączenie niezwykłych postaci i charakterów
Spot został zrealizowany we współpracy z Agencją AWX (dawniej Agencją Warszawa), a jego produkcją zajął się wybitny team reżyserski – Szumowska – Englert.
Zobacz making off spotu:
Najnowsze wideo promocyjne marki NEONAIL można będzie zobaczyć w telewizji ogólnopolskiej oraz w internecie. Kampania obejmuje również promocję w prasie, a także współprace influencerskie.