Jestem Twoim wyzwaniem – BrandTube dla Nikon

We wrześniu zakończył się konkurs stworzony przez BrandTube dla marki Nikon. W działaniach pod hasłem „Jestem Twoim wyzwaniem” wykorzystano innowacyjne funkcje wideo, udostępnione przez platformę Instagram.
O autorze
1 min czytania 2014-10-14

Akcja oparta była o instruktażowe materiały filmowe promujące nowy model aparatu Nikon COOLPIX AW120.

Promocja modelu aparatu Nikon COOLPIX AW120 pod hasłem „Jestem Twoim wyzwaniem” była zaplanowana na ostatnie tygodnie wakacji. W ciągu miesiąca trwania kampanii ilość subskrybentów kanału Nikon na Instagramie osiągnęła ponad 1 000, a sama liczba prac uczestników konkursu wyniosła niemal 2 tysiące. Dodatkowo, kampania wspierana była na fanpage’ach niekomercyjnych agencji o łącznym zasięgu 1,5 miliona użytkowników oraz na fanpage’u marki Nikon. Działania nie były wspierane reklamowo.

„Rok temu gdy udostępniona została możliwość tworzenia filmów wideo w popularnym serwisie Instagram Nikon, znany z innowacyjnych kampanii i przecierania nowych szlaków w promowaniu swoich produktów, postanowił wykorzystać właśnie ten kanał komunikacji. Na nasze zlecenie firma BrandTube podjęła się wyzwania wykorzystania nowych funkcji Instagramu w ramach wakacyjnej kampanii promującej wodoodporny aparat kompaktowy Nikon COOLPIX AW120. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jej wyników” – powiedziała Agnieszka Bischoff, Senior Product Specialist Nikon Polska.

Uczestnicy konkursu „Jestem Twoim wyzwaniem” mieli za zadanie umieszczanie zdjęć zgodnych z wybraną przez Nikona tematyką tygodnia na własnych profilach, z uwzględnieniem wcześniej zdefiniowanych hashtagów. Wprowadzenie tematyki tygodnia miało podkreślać wybrane funkcjonalności modelu, takie jak zdjęcia podwodne, predefiniowane ustawienia pozwalające na fotografowanie zwierząt domowych czy zdjęcia wakacyjne.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Stworzone dla Nikona filmy edukacyjne miały za zadanie przybliżenie konsumentom, jak za pomocą nowych funkcji aparatu mogą wykonać zdjęcie, które pomoże zdobyć popularność na Instagramie.

„Spoty instruktażowe zostały przygotowane w oparciu o badanie marki Nikon i Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley , dotyczące cech najchętniej like’owanych zdjęć w social media. Prezentowanie funkcji urządzeń elektronicznych to bardzo ciekawy trend na rynku kontentu wideo. Mało kto teraz ma czasu na czytanie instrukcji obsługi, w przeciwieństwie do półtoraminutowego filmu, który obejrzy każdy” – mówi Inez Białobrzeska, CEO BrandTube.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Innowacyjne wykorzystanie formatu wideo dostępnego na Instagramie – do zaprezentowania funkcji aparatu i lokowania produktu w inspirującym kontekście – łączyło w naturalny sposób markę i jej produkt z emocjami i doświadczeniami konsumentów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się