Jesteś piwnym ekspertem? Sprawdź to w Tyskim Browarium!

Chcesz własnym ciałem uratować produkcję piwa i zapisać się w historii? Z początkiem czerwca w Tyskim Browarium pojawiły się nowe atrakcje i teraz można poznać proces warzenia złocistego trunku za pomocą gier sterowanych ruchem. A to nie wszystkie multimedialne nowości.
O autorze
2 min czytania 2013-06-10

Browarium odwiedza każdego roku blisko 40 tys. osób. Przyciąga ich tu między innymi połączenie 400 lat historii piwowarstwa w Tychach z nowoczesną formą, w jakiej jest ona przedstawiana.

– Mamy największe w Polsce zbiory poświęcone piwowarstwu. Prezentujemy je w tak różnorodny sposób, że już teraz wizyta w Browarium pobudza wszystkie zmysły. Zawsze jednak możemy być lepsi. Dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić kilka nowości – zapowiada Małgorzata Grabowska, koordynator Tyskiego Browarium.

Zostań Piwnym Ekspertem

Od początku czerwca zwiedzający mogą zagrać w grę multimedialną Piwny Ekspert. Gracz zamienia się w piwowara i staje się uczestnikiem pełnego procesu warzenia piwa, przechodząc kolejne etapy produkcji. Aby zasłużyć na miano Piwnego Eksperta, musi dobrać odpowiednie składniki, utrzymać najlepszą temperaturę fermentacji i tak ułożyć rury, aby złocisty napój mógł przez nie swobodnie przepłynąć. Zabawa ma formę gry zręcznościowej sterowanej gestami. W jednym z etapów wystarczy tylko ruszać rękoma, w kolejnym trzeba już wprawiać w ruch całe ciało.

– Taka forma zabawy pozwala poznać proces powstawania piwa tak, jakby się w nim faktycznie uczestniczyło. Teraz każdy może postarać się o tytuł Piwnego Eksperta. Chętni będą mogli nawet pobijać kolejne rekordy – mówi Grabowska.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jędrusik piwowarem

Zanim przejdziemy do gry, będziemy mogli wysłuchać piwowara, który zajmująco opowie o poszczególnych etapach procesu powstawania piwa. W tę rolę wciela się Jacenty Jędrusik. Popularny aktor jest obecny w Tychach w formie… hologramu i opowiada o tym, co widać na infografice.

– W mojej 35-letniej karierze aktorskiej takiego zadania jeszcze nie miałem – wspomina Jacenty Jędrusik. – Tu odegrałem dwie role: barmana i piwowara. Dzięki temu proces produkcji piwa znam już nieomal na wylot. Górna fermentacja, dolna fermentacja, rola drożdży, czym jest brzeczka… Mogę teraz odpowiadać na najtrudniejsze pytania – żartuje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jędrusik pojawia się też jako barman z początku ubiegłego stulecia, który mówi, jak się piwo nalewa i jak należy je serwować. W gospodzie, której jest gospodarzem, na gości czeka jeszcze jedna atrakcja: dreamoc, wyświetlający trójwymiarową projekcję historycznych butelek piwa Tyskie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dotknij chmielu i jęczmienia

Tylko w Tychach multimedialny chmiel w postaci wirtualnych szyszek oraz elektronicznie generowane ziarna jęczmienia mogą delikatnie przepływać przez nasze dłonie. Do tego woda – nieodzowny składnik każdego piwa – i mamy już wszystkie elementy interaktywnej instalacji na Ścianie Trzech Żywiołów.

Bądź w kontakcie z przyjaciółmi

Dzięki Beczce Mailowej przyjaciele zobaczą nasze zdjęcie na tle historycznego widoku warzelni lub bednarni. Zanim jednak zdjęcia trafią na nasz profil na Facebooku, pojawią się na profilu Tyskiego Browarium. Będzie też można otrzymać pamiątkową odbitkę wydrukowaną na papierze fotograficznym.

Zmiany były możliwe dzięki współpracy z firmą Super AV z Tychów. – Na potrzeby Tyskiego Browarium zaprojektowaliśmy i stworzyliśmy  cztery autorskie instalacje interaktywne. Znalazły w nich zastosowanie kamery firmy SoftKinetic, bazujące na technice TOF (Time Of Flight). Wykorzystaliśmy je do stworzenia obrazu przestrzennego użytkownika. Następnie specjalistyczne oprogramowanie IISU analizuje oraz przetwarza obraz na gesty sterujące, umożliwiające interakcję pomiędzy użytkownikiem i aplikacją. Zaprojektowaliśmy dedykowany układ sterownika cyfrowego z detektorem ruchu, reagującego również na sygnały ze specjalnie zaadaptowanych w tym celu dzwonków barmańskich. Dzięki temu istnieje interakcja pomiędzy zwiedzającymi a wirtualnym barmanem. Wykorzystując najnowsze narzędzia i technologie informatyczne, opracowaliśmy od podstaw oprogramowanie wszystkich interaktywnych atrakcji Browarium – wymienia Edward Gil, właściciel firmy.

To jeszcze nie koniec

– Kolejne zmiany już wkrótce. Nasza stała ekspozycja będzie mieć nową narrację, która nie tylko poprowadzi gości, ale i da im okazję do interaktywnego poznawania historii oraz sztuki piwowarskiej – zachęca Małgorzata Grabowska. Odpowiedzialna za to jest grupa projektowa Wzorro. Z ich pomocą powstanie ekspozycja oparta na nowoczesnym i czytelnym języku wizualnym.

Więcej o nowych atrakcjach w Browarium można zobaczyć na filmie