TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Jesteśmy aktywniejsi w przestrzeni medialnej nie tylko jako producent IT, ale przede wszystkim jako eksperci w zakresie technologii. Acer podsumowuje 2020 rok

Jesteśmy aktywniejsi w przestrzeni medialnej nie tylko jako producent IT, ale przede wszystkim jako eksperci w zakresie technologii. Acer podsumowuje 2020 rok
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2020 roku marka Acer? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2021 roku?
O autorze
3 min czytania 2021-01-05

Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >

O roku 2020 dla marki Acer opowiada Jeremi Rybak, country marketing manager w Acer Polska.

Największy sukces dla marki Acer w 2020 roku

Biznesowo – realizacja celów w gamingu, który jest ekstremalnie konkurencyjny. Wzrost sprzedaży oraz udziałów Acer w kategoriach laptopów i monitorów dla graczy pozwala nam skutecznie budować markę w tym wymagającym segmencie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Marketingowo – kampania dla Twórców 'Let Creators Be Creators’ dedykowana nowej serii produktów ConceptD. To pierwsza kampania digital, którą zrealizowaliśmy samodzielnie na taką skalę, jako Acer Polska. Kampania została nominowana w 2 kategoriach do „Złotych Spinaczy”, więc jej efekt naprawdę nas zaskoczył. Doskonale obrazuje to ambicje Acer Polska na przyszły rok.

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Acer w 2020 roku

Zdecydowanie stworzenie i wprowadzenie na polski rynek napoju energetyzującego PredatorShot. Globalna strategia Acer mówi o poszukiwaniu nowych kierunków działań poza IT, w kategoriach lifestyle. Naturalnym rozwinięciem portfolio naszej marki gamingowej Predator stał się wspomniany wyżej energetyk, który stworzyliśmy w polskim zespole od podstaw (design, smak, sieć sprzedaży, GTM). Minąłbym się z prawdą, gdybym powiedział, że to było łatwe zadanie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3 najciekawsze akcje w 2020 roku

  • W pierwszej kolejności wprowadzenie na rynek nowego napoju dla graczy – PredatorShot Next Generation Energy Drink. Nowy produkt to zawsze wyzwanie. W tym przypadku wyzwanie było jeszcze większe z uwagi, że cel wykraczał poza ramy IT.
  • Drugą – kampania 'Let Creators be Creators’ dedykowana nowej linii produktów ConceptD. To game changer w zakresie naszego podejścia, wymagań względem konceptów na kampanie oraz ambicji osób, które tworzą zespół marketingu w Acer Polska.
  • Trzecią – zmiana strategii PR. Tutaj przeszliśmy przemianę o 180 stopni w stosunku do roku 2019. Wyszliśmy poza ramy charakterystyczne do tej pory dla naszych działań. Jesteśmy aktywniejsi w przestrzeni medialnej nie tylko jako producent IT, ale przede wszystkim jako eksperci w zakresie technologii. Dzięki aktywności zespołu powoli umacniamy swoją pozycję tam, gdzie do tej pory widoczna była tylko nasza konkurencja.

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Restream globalnej konferencji prasowej Acer, który przeprowadziliśmy na kanale Ziemniaka. Nasi influencerzy w piku oglądalności zrównali się z głównym streamem na YouTubie. Z perspektywy lokalnej to świetny wynik, szczególnie kiedy porównamy się do rynków innych państw, które przy wielokrotnie wyższych nakładach finansowych nie osiągnęły takich efektów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

Digital, digital i digital. Od początku 2019 systematycznie zmieniamy strukturę budżetu marketingowego. W rok 2020 weszliśmy bez żadnego długoterminowego projektu offline np. Shop in Shopów u naszych partnerów biznesowych. Jak się okazało, była to słuszna decyzja. Dzięki temu mogliśmy skuteczniej zrealizować strategię mediową opartą o zwiększone nakłady finansowe na social media, content production, influencerów oraz kampanie z naszymi partnerami biznesowymi. Z perspektywy czasu, pozwoliło nam to rozwinąć wsparcie marketingowe na kolejne kategorie produktowe i zdobyć bezcenne doświadczenie.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

W 2021 wchodzimy ze zdecydowanie bardziej rozbudowaną strategią marketingową oraz celami, które będziemy realizować w pierwszej połowie roku. Nieustannie, największym wyzwaniem będzie osiągnięcie odpowiedniej jakości działań, zgodnej z naszymi ambicjami.

Największy nacisk położymy na działania data-driven, tak by trafić z ofertą, którą jako Acer mamy bardzo szeroką, do odpowiednich osób.

W dalszej perspektywie planujemy rozwój nowych (dla nas) kanałów social media.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

  • E-commerce – wejście i aktywny udział w biznesie Amazonu przyniesie również dla nas jako producenta nowe wyzwania;
  • DaaS – usługa sprzedaży sprzętu IT w modelu subskrypcyjnym to trend, który moim zdaniem pojawi się na naszym rynku w 2021 roku na szerszą skalę;
  • Personalizacja komunikacji oraz oferty – must have dla nas jako producenta z tak rozbudowanym portfolio;

Budżet na działania digitalowe

Nasz budżet praktycznie w 100% inwestujemy w digital. Zostawiliśmy odpowiedni bufor na nowe pomysły, które, mam nadzieję, będą mogły się odbyć offline. Tak jak wspomniałem, od początku 2019 roku sukcesywnie przenosimy inwestycje w digital oraz miejsca, które są dla nas istotne. Co nie oznacza, że wykluczamy działania offline z naszej strategii. Traktujemy je jako komplementarny element całości.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Patrząc na poziom kampanii realizowanych przez coraz szersze grono marek, można stwierdzić, że konkurencja bardzo mocno napędza branżę. Widać również ekspansję niektórych polskich agencji oraz marek np. VMLY&R Poland. Trzymam kciuki za więcej!

3 najważniejsze cele i plany na 2021 rok

W 2021 roku jako Acer Polska odpoczywamy od szaleństwa projektów oraz deadline’ów. Stawiamy na jakość i precyzyjność działań. Nasza strategia zostawia duży bufor czasu na projekty, które są ryzykowne. Można powiedzieć, że mamy to wpisane w KPI 😉