Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2020 dla marki Acer opowiada Jeremi Rybak, country marketing manager w Acer Polska.
Największy sukces dla marki Acer w 2020 roku
Biznesowo – realizacja celów w gamingu, który jest ekstremalnie konkurencyjny. Wzrost sprzedaży oraz udziałów Acer w kategoriach laptopów i monitorów dla graczy pozwala nam skutecznie budować markę w tym wymagającym segmencie.
Marketingowo – kampania dla Twórców 'Let Creators Be Creators’ dedykowana nowej serii produktów ConceptD. To pierwsza kampania digital, którą zrealizowaliśmy samodzielnie na taką skalę, jako Acer Polska. Kampania została nominowana w 2 kategoriach do „Złotych Spinaczy”, więc jej efekt naprawdę nas zaskoczył. Doskonale obrazuje to ambicje Acer Polska na przyszły rok.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Acer w 2020 roku
Zdecydowanie stworzenie i wprowadzenie na polski rynek napoju energetyzującego PredatorShot. Globalna strategia Acer mówi o poszukiwaniu nowych kierunków działań poza IT, w kategoriach lifestyle. Naturalnym rozwinięciem portfolio naszej marki gamingowej Predator stał się wspomniany wyżej energetyk, który stworzyliśmy w polskim zespole od podstaw (design, smak, sieć sprzedaży, GTM). Minąłbym się z prawdą, gdybym powiedział, że to było łatwe zadanie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3 najciekawsze akcje w 2020 roku
- W pierwszej kolejności wprowadzenie na rynek nowego napoju dla graczy – PredatorShot Next Generation Energy Drink. Nowy produkt to zawsze wyzwanie. W tym przypadku wyzwanie było jeszcze większe z uwagi, że cel wykraczał poza ramy IT.
- Drugą – kampania 'Let Creators be Creators’ dedykowana nowej linii produktów ConceptD. To game changer w zakresie naszego podejścia, wymagań względem konceptów na kampanie oraz ambicji osób, które tworzą zespół marketingu w Acer Polska.
- Trzecią – zmiana strategii PR. Tutaj przeszliśmy przemianę o 180 stopni w stosunku do roku 2019. Wyszliśmy poza ramy charakterystyczne do tej pory dla naszych działań. Jesteśmy aktywniejsi w przestrzeni medialnej nie tylko jako producent IT, ale przede wszystkim jako eksperci w zakresie technologii. Dzięki aktywności zespołu powoli umacniamy swoją pozycję tam, gdzie do tej pory widoczna była tylko nasza konkurencja.
Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami
Restream globalnej konferencji prasowej Acer, który przeprowadziliśmy na kanale Ziemniaka. Nasi influencerzy w piku oglądalności zrównali się z głównym streamem na YouTubie. Z perspektywy lokalnej to świetny wynik, szczególnie kiedy porównamy się do rynków innych państw, które przy wielokrotnie wyższych nakładach finansowych nie osiągnęły takich efektów.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku
Digital, digital i digital. Od początku 2019 systematycznie zmieniamy strukturę budżetu marketingowego. W rok 2020 weszliśmy bez żadnego długoterminowego projektu offline np. Shop in Shopów u naszych partnerów biznesowych. Jak się okazało, była to słuszna decyzja. Dzięki temu mogliśmy skuteczniej zrealizować strategię mediową opartą o zwiększone nakłady finansowe na social media, content production, influencerów oraz kampanie z naszymi partnerami biznesowymi. Z perspektywy czasu, pozwoliło nam to rozwinąć wsparcie marketingowe na kolejne kategorie produktowe i zdobyć bezcenne doświadczenie.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku
W 2021 wchodzimy ze zdecydowanie bardziej rozbudowaną strategią marketingową oraz celami, które będziemy realizować w pierwszej połowie roku. Nieustannie, największym wyzwaniem będzie osiągnięcie odpowiedniej jakości działań, zgodnej z naszymi ambicjami.
Największy nacisk położymy na działania data-driven, tak by trafić z ofertą, którą jako Acer mamy bardzo szeroką, do odpowiednich osób.
W dalszej perspektywie planujemy rozwój nowych (dla nas) kanałów social media.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
- E-commerce – wejście i aktywny udział w biznesie Amazonu przyniesie również dla nas jako producenta nowe wyzwania;
- DaaS – usługa sprzedaży sprzętu IT w modelu subskrypcyjnym to trend, który moim zdaniem pojawi się na naszym rynku w 2021 roku na szerszą skalę;
- Personalizacja komunikacji oraz oferty – must have dla nas jako producenta z tak rozbudowanym portfolio;
Budżet na działania digitalowe
Nasz budżet praktycznie w 100% inwestujemy w digital. Zostawiliśmy odpowiedni bufor na nowe pomysły, które, mam nadzieję, będą mogły się odbyć offline. Tak jak wspomniałem, od początku 2019 roku sukcesywnie przenosimy inwestycje w digital oraz miejsca, które są dla nas istotne. Co nie oznacza, że wykluczamy działania offline z naszej strategii. Traktujemy je jako komplementarny element całości.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Patrząc na poziom kampanii realizowanych przez coraz szersze grono marek, można stwierdzić, że konkurencja bardzo mocno napędza branżę. Widać również ekspansję niektórych polskich agencji oraz marek np. VMLY&R Poland. Trzymam kciuki za więcej!
3 najważniejsze cele i plany na 2021 rok
W 2021 roku jako Acer Polska odpoczywamy od szaleństwa projektów oraz deadline’ów. Stawiamy na jakość i precyzyjność działań. Nasza strategia zostawia duży bufor czasu na projekty, które są ryzykowne. Można powiedzieć, że mamy to wpisane w KPI 😉