Badania przeprowadzone przez CBOS oraz raport „Poverty Watch 2024″ wskazują na alarmujące statystyki. Skrajne ubóstwo dotyka aż 5,7% osób powyżej 65. roku życia, czyli około 430 tys. seniorów. Rosnące koszty utrzymania oraz ubóstwo energetyczne to jedne z najtrudniejszych wyzwań, z którymi muszą mierzyć się osoby starsze. Ponadto, z tego samego raportu wynika, że 27% seniorów mieszka samotnie, co często potęguje ich poczucie izolacji.
W kontekście szybko starzejącego się społeczeństwa problem samotności i wykluczenia społecznego staje się coraz bardziej widoczny. W związku z tym Polski Czerwony Krzyż prezentuje kampanię „Jeszcze Nie”, w której skoncentrowano się na ukazaniu codziennych wyzwań, z którymi zmagają się seniorzy, wśród których już co trzecia osoba po 75. roku życia mieszka sama. Kampania ma na celu nie tylko zwiększenie świadomości na temat potrzeb seniorów, ale także zainspirowanie społeczeństwa do działania, aby wspólnie przeciwdziałać wykluczeniu osób starszych.
Zobacz również
PCK koncentruje swoje działania w przestrzeni medialnej i społecznościowej, by dotrzeć do młodszych pokoleń i zachęcić do refleksji nad tym, jak każdy z nas może wspierać osoby starsze.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Samotność jest jak choroba i dotyka ona coraz bardziej starzejącego się społeczeństwa. Kampania „Jeszcze Nie” jest apelem o wsparcie i włączenie osób starszych do aktywnego życia społecznego. Pomóc może każdy, włączając się do akcji i wpłacając dowolną kwotę na stronie kampanii jeszczetujestem.pl – mówi Michał Mikołajczyk, członek Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko