1. W marketingu najważniejsza jest…
Nieustanna obserwacja zmieniającego się świata i podjęcie działań wyprzedzających te zmiany.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
To obchody 40-lecia Danone Aqua, najbardziej ikonicznej marki w Indonezji. Teraz liczę na wspaniałe projekty w Żabce.
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
To odwracanie negatywnego trendu sprzedaży w Japonii.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna…
To Danone Nation Cup – turniej sportowy, który zmienił życie tysięcy dzieci w Indonezji. Dumna jestem również z projektów przeprowadzonych w Polsce, podczas pracy w Żywiec Zdrój, tj. „Po stronie natury” oraz „Mamo, tato wolę wodę”. Obydwa projekty zaczęliśmy z zespołem ponad dekadę temu i trwają!
5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…
Wykonana przez GoJek – jeden z największych startupów w Azji Południowo-Wschodniej, przedstawiająca biznes, który zmienił życie milionów ludzi na lepsze.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Według mnie data driven marketing, który pozwala na precyzyjne podejście do grup docelowych i budowanie dla nich dedykowanego contentu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu…
Trudno mi wskazać, jeśli chodzi o Polskę, ponieważ długo mnie tu nie było, ale ogólnie zaskakuje mnie wciąż duży wpływ reklam telewizyjnych.
8. Co jest według Ciebie najważniejsze w dobrym zarządzaniu działem marketingu?
Kluczowe jest: empowerment, otwarte relacje z zespołem oraz wspólne zrozumienie dokąd zmierzamy i z jakiego powodu.
9. Jakie są największe wyzwania, z którymi będzie się musiał zmierzyć marketing w niedalekiej przyszłości w związku z obecną sytuacją?
Nieprzewidywalność przyszłości m.in.: zachowań ludzi, sytuacji ekonomicznej w kraju czy działań konkurencji.
10. Które kanały komunikacji marketingowej są według Ciebie najbardziej efektywne?
Nie ma jednej odpowiedzi, efektywność kanału komunikacji zależy od branży.
11. Co obecnie najbardziej wpływa na reputację marki?
Z mojej perspektywy ważna jest autentyczność marki, jej wyraźna rola w życiu danego społeczeństwa poza celami merkantylnymi. Fajnie pokazała to Żabka w czasach pandemii COVID-19, chociażby sprzedając maseczki do ochrony osobistej bez zysku lub przekazując wsparcie finansowe dla szpitali.