Jovan Protić prezesem zarządu IAA Polska w kadencji 2025-2027

Jovan Protić prezesem zarządu IAA Polska w kadencji 2025-2027
We wtorek, 10 czerwca br., członkowie IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy na Walnym Zebraniu Wyborczym wyłonili nowe władze Stowarzyszenia na lata 2025 – 2027. Wybrany został Zarząd, Rada Nadzorcza i Sąd Dyscyplinarny IAA Polska.
O autorze
2 min czytania 2025-06-11

Nowym prezesem zarządu został Jovan Protić – dotychczasowy wiceprezes zarządu Ringier Axel Springer Polska, który w najbliższym czasie obejmie stanowisko Managing Directora w firmie e-commerce Idealo.

Jovan Protić jest ekspertem na styku mediów, reklamy i sztucznej inteligencji. W 2024 roku ukończył AI fellowship w San Francisco w imieniu Grupy Axel Springer, gdzie badał możliwości nawiązania strategicznych partnerstw oraz analizował transformujący wpływ sztucznej inteligencji na
branżę mediów i reklamy.

Jovan Protić jest także ekspertem transformacji cyfrowej z doświadczeniem na kilku różnych rynkach europejskich. Jest także autorem podcastu „AI Journey”, w którym gościł czołowe postaci ze świata AI, w tym CBO Perplexity. Absolwent Uniwersytetu w Belgradzie oraz Advanced Management Program na Harvard Business School, posiada także Executive MBA z University of Sheffield.

– Chciałbym, aby IAA Polska było nadal miejscem spotkań, edukacji, dzielenia się wiedzą, ale także wspólnego tworzenia nowej rzeczywistości reklamowej. Byśmy nie tylko odpowiadali na zmiany rynkowe, ale także je współtworzyli. Mam nadzieję, że nowe stanowisko, które obejmuję, z ekspozycją na największe rynki w Europie, pomoże mi ten cel osiągnąć – we współpracy z całym nowym zarządem IAA Polska. Firmą Idealo będę zarządzał z Polski, nadal pozostaję też statutowym reprezentantem RAS Polska w IAA Polska – mówi Jovan Protić, nowo wybrany Prezes IAA Polska.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W składzie nowo wybranego zarządu IAA Polska, oprócz Jovana Proticia znaleźli się:

a) z kurii mediów:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Rafał Drzewiecki, Country Manager TikTok Central Europe,
  • Dorota Żurkowska, Członkini Zarządu, Group Senior VicePresident – Revenue Warner Bros. Discovery,

b) z kurii marketerów:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Jolanta Borowska, Head of Marketing & Consumer Communication Nestle CEE,
  • Izabela Karolczyk-Szafrańska, Chief Marketing & ESG Officer, Board Member InPost,
  • Adam Nitecki, General Manager E-commerce L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie,

c) z kurii professional services:

  • Iwona Jaśkiewicz-Kundera, Chief Investment Officer, Publicis Groupe Polska,
  • Rafał Kupidura, CEO IF Nation Group,
  • Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Network.

Do Rady Nadzorczej IAA Polska wybrani zostali:

a) z kurii marketerów:

  • Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający LOTTE Wedel,
  • Rafał Jakubowski, CMO Santander Bank Polska,
  • Michał Sacha, CMO, Omnicommerce leader Leroy Merlin Polska,

b) z kurii professional services:

  • Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM CEE,
  • Jacek Olechowski, przedsiębiorca, inwestor, CEO Mediacap,
  • Agnieszka Sora, former Regional Director | NCE Consulting NielsenIQ,

c) z kurii mediów:

  • Agnieszka Gajzler, Managing Director TV&Digital Content Growth Wirtualna Polska,
  • Iwona Piwek, Head of Branding & Commercial Solutions YouTube CEE,
  • Agata Szeliga-Staszkiewicz, Sales Director Meta CEE, Global Business Group.

Sąd Dyscyplinarny IAA Polska w najbliższej kadencji tworzyć będą:

  • Mateusz Dąbrowski, Business Development Director, Grupa Blix,
  • Katarzyna Grzywaczewska, Marketing Director Payback Polska,
  • Olgierd Świerzewski, Co-Managing Partner Osborne Clarke – Poland.

Zgodnie ze statutem IAA Polska przewodniczących Rady Nadzorczej oraz Sądu Dyscyplinarnego wybiorą członkowie tych gremiów na pierwszych posiedzeniach.

Zdjęcia: mat. pras.