TVN-owskie gwiazdy oceniające talenty z przeróżnych dziedzin przyniosły najwięcej milionów reklamowych zysków. Dom mediowy Lowe Media przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej „dochodowych“ celebrytów w pierwszej połowie 2013 r.
W rankingu ujęto przychody reklamowe przypadające na wszystkie premiery i powtórki programów jakie emitowane były od początku stycznia do końca czerwca. W zestawieniu na czołówkę najlepiej zarabiających dla swoich stacji celebrytów wysunęło się grono jurorów talent show „X Factor”. Ten program zarobił na reklamach 83 mln złotych.
Zobacz również
Przypomnijmy, że Magda Gessler i jej „Kuchenne Rewolucje” okazały się najbardziej zyskowne w całym 2012 roku. Teraz słynna restauratorka zajęła trzecie miejsce z kwotą 65,4 mln złotych. Oprócz jurorów „X Factor” „Kuchenne Rewolucje” wyprzedził talk show „Rozmowy w Toku” Ewy Drzyzgi, który zarobił 68 mln złotych. Wszystkie programy z podium rankingu są ofertą TVN.
Nowością jest uplasowanie się w pierwszej dziesiątce i to na wysokim szóstym miejscu Bronisława Cieślaka. Jego nadawany przez Polsat kryminalny serial „Malanowski & Partnerzy” zyskał niemal 37 mln zł. Również wcześniej nie znalazła się w żadnym rankingu dochodowych gwiazd Tadeusz Sznuk. Tym razem przypadło jego nadawanemu od bardzo wielu lat programowi „Jeden z Dziesięciu” dziewiąte miejsce z 31,8 mln złotych dochodów z reklam.
TOP 10 Celebryci – lokomotywy reklamowe (Pierwsze półrocze 2013 – premiery i powtórki)
- Wojewódzki, Mozil, Okupnik, Kazadi (X Factor – TVN) 83 mln zł
- Ewa Drzyzga (Rozmowy w Toku – TVN) 68 mln zł
- Magda Gessler (Kuchenne Rewolucje – TVN) 65,4 mln zł
- Sztaba, Kora, Zapędowska, Łozowski, Rock, Sykut (Must be the Music _ Polsat) 56 mln zł
- Janowski (Jaka to Melodia – TVP1) 50,0 mln zł
- Bronisław Cieślak (Malanowski & Partnerzy – Polsat) 36,9 mln zł
- Krupa, Sokołowska, Tyszka, Woliński, Piróg (Top Model – TVN) 36,8 mln zł
- Steczkowska, Markowska, Piekarczyk, Tomson i Baron, Marika, Musiał, Krefft, Kamel (The Voice of Poland – TVP2) 35,0 mln zł
- Tadeusz Sznuk (Jeden z Dziesięciu – TVP2) 31,8 mln zł
- Wojewódzki (Kuba Wojewódzki – TVN) 27,5 mln zł
W zestawieniu najwięcej kosztujących 30 sekund w spotach emitowanych obok gwiazdorskich programów najdroższy okazał się reklamowy czas również przy „X Factor” – średnio wart 45,2 tys. złotych. Kolejne miejsce to „Must Be The Music” – 37,7 tys. zł, a trzecie „Kuchenne Rewolucje” Magdy Gessler – 33,8 tys. zł. Tę samą kwotę trzeba było zapłacić za 30 sekund spotu przy „Top Model”.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
TOP 10 Celebryci – lokomotywy reklamowe, średni koszt spotu emitowanego przy celebryckich programach (Pierwsze półrocze 2013 – premiery i powtórki)
- Wojewódzki, Mozil, Okupnik, Kazadi (X Factor – TVN) 45,2 tys. zł
- Sztaba, Kora, Zapędowska, Łozowski, Rock, Sykut (Must be the Music _ Polsat), 37,7 tys. zł
- Magda Gessler (Kuchenne Rewolucje – TVN) 33,8 tys. zł
- Krupa, Sokołowska, Tyszka, Woliński, Piróg (Top Model – TVN) 33,8 tys. zł
- Jujka/Liszowska/Malitowski/Andersz/Głogowska/Dowbor (Got to Dance: Tylko Taniec – Polsat) 25,2 tys. zł
- Agnieszka Szulim (Na Językach – TVN) 22,2 tys. zł
- Nguyen/Rozenek/Pągowski (Bitwa o Dom – TVN) 21,2 tys. zł
- Małgorzata Rozenek (Perfekcyjna Pani Domu – TVN) 19,4 tys. zł
- Wojewódzki (Kuba Wojewódzki – TVN) 19 tys. zł
- Michał Olszański (Express Reporterów – TVP 2) 18,9 tys. zł
Słuchaj podcastu NowyMarketing