Na zdjęciu Katarzyna Gola
Na pierwszym roboczym spotkaniu jury w Centrum Konferencyjnym Muranów, przedstawiono 77 członków jury, którzy będą oceniać zgłoszone projekty pod przewodnictwem Katarzyny Goli – Dyrektora Generalnego Nivea Polska oraz pod opieką 5 przewodniczących grup jurorskich. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie Gali Effie Awards 6 października 2014 r. w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.
Zobacz również
Konkurs Effie Awards, nagradza kampanie za najbardziej efektywne działania komunikacyjne, przekładające się na najlepsze wyniki biznesowe. Eksperckie jury będzie oceniało zgłoszone projekty pod względem czterech kryteriów, jakimi są: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji.
W tym roku obrady będą się odbywać pod przewodnictwem Katarzyny Goli – specjalisty z wieloletnim doświadczeniem w działach marketingu i sprzedaży, obecnie Dyrektora Generalnego NIVEA na Polskę i kraje bałtyckie. Doświadczenie zdobywała zarówno w Polsce, jak i za granicą, gdzie w centrali w Niemczech pracowała nad strategią globalną firmy i jej egzekucją na różnych rynkach świata. Katarzyna Gola jest także twórczynią wielu marek kosmetycznych, sprzedawanych również w Polsce.
Pytana o największe wyzwanie stojące przed jury w tym roku Katarzyna Gola odpowiedziała: „Jeszcze trudno mi się wypowiedzieć nie znając nadesłanych prac, ale uważam, że ze względu na coraz większy wpływ dystrybucji i punktu sprzedaży na sukces kampanii obiektywne mierzenie wyników efektywności i ocena kampanii marketingowych będzie trudniejsza.”
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Z kolei pracami Grupy 1, obejmującej kategorie Żywność, Artykuły Nieżywnościowe, Napoje, Leki i Suplementy Diety, przewodniczyć będzie Monika Jusińska-Zbiegniewska Kierownik Działu Komunikacji i Usług Marketingowych oraz Deserów i Produktów Zbożowych w Nestle Polska. Grupą 2, oceniającą kampanie w kategoriach Retail, Usługi, Dobra Konsumenckie, E-Commerce/E-Services/M-Commerce, Motoryzacja, opiekować się będzie Bogusław Biszof, Prezes Zarządu Ekstraklasy. Grupa 3, z kategoriami Pro Bono, Kampanie dot. Edukacji Społecznej i Kampanie CSR, Promocja Miejsc i Wydarzeń oraz Sponsoring, Media i Rozrywka, będzie obradować pod kierunkiem Marka Szafarza, Dyrektora Marketingu Grupy TVN. Przewodniczącym Grupy 4 zajmującej się Bankowością, Ubezpieczeniami i Inwestycjami oraz Telekomunikacją został Tomasz Marszałł, Dyrektor Marketingu PKO BP. Ostatnia Grupa 5, obejmująca następujące kategorie: Launch, Long Term, Limited Budget, Technology & Innovation, będzie działać razem z Pawłem Kastorym, Prezesem Zarządu DDB Warszawa na czele.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Tomasz Marszałł, jeden z przewodniczących grup, o swoich oczekiwaniach wobec zgłoszeń: „Spodziewam się, że zgłoszone do tegorocznej edycji EFFIE przedsięwzięcia kampanijne, stanowić będą odzwierciedlenie tego, co mogliśmy obserwować w działalności komunikacyjnej sektora finansowego w całym minionym roku. Obok kampanii o charakterze produktowym pojawią się z pewnością i takie, których przekaz dotyczyć będzie funkcjonalności produktów finansowych, ich przydatności w życiu codziennym oraz takie, które koncentrować się będą na wizerunku instytucji. Ponadto, spodziewam się, wśród tegorocznych zgłoszeń silnej reprezentacji kreacji reklamowych bazujących na wizerunku znanych celebrytów, gdyż nadal jest to format chętnie eksploatowany w komunikacji reklamowej, nie tylko zresztą finansowej. Dodatkowo liczę na to, że pojawią się zgłoszenia zawierające innowacyjne, i relatywnie tanie, rozwiązania pozwalające na realizację kampanii komunikacyjnych na szeroką skalę. Chciałbym, aby wśród zgłoszeń pojawiły się świeże, zaskakujące pomysły, a w zeszłym roku pojawiło się parę takich.”
Z kolei Monika Jusińska-Zbiegniewska, kolejna z przewodniczących, wskazała największe wyzwania jakie stoją przed tegorocznym jury Effie: „Ważnym czynnikiem determinującym oceny jury jest obecna sytuacja rynkowa, która bardzo się zmieniła. Projekty będą oceniane inaczej niż w poprzednich edycjach, ponieważ wiele kategorii FMCG nie rośnie, a niektóre z nich spadają. Konsument stał się również bardziej świadomy i wymagający. W takim otoczeniu rynkowym, nie zawsze wzrost sprzedaży decyduje o tym, że dana strategia komunikacji jest najlepsza, dlatego nie jest to główne kryterium oceny projektów konkursowych. Wyzwaniem stojącym przed jury jest ocena projektów pod kątem zarówno efektywności, jak i kreatywności. Musimy docenić projekty, które charakteryzują się równowagą między efektywnością i kreatywnością, ponieważ wtedy wartość takich działań komunikacyjnych jest największa.”
W konkursie mogą brać udział kampanie marketingowe realizowane w Polsce od 1 stycznia 2013 do 31 marca 2014 roku. Firmy zgłaszające swoje kampanie mają do wyboru aż 20 kategorii.
Zgłoszenia przyjmowane są do 01 czerwca i 06 czerwca (drugi, ostateczny termin) poprzez platformę konkursową www.platforma.sar.org.pl.
Więcej informacji, regulamin i wzory dokumentów zgłoszeniowych na www.effie.pl.
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie Gali Effie Awards 6 października 2014 r.
NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.