1. W marketingu najważniejsze jest…
Wiedzieć, w jakim celu coś robimy. Co ma spowodować nasze działanie? Kto i jak się ma zachować dzięki naszym aktywnościom? Działanie mechaniczne, bez refleksji, tylko dlatego, że coś jest modne albo wszyscy tak robią, jest prostą drogą do porażki. Znając i rozumiejąc nasz cel łatwiej dobierać narzędzia i „szyć na miarę” komunikację.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Każda kolejna kampania, kiedy widzę dwucyfrowe wzrosty sprzedaży, jest kolejnym piórem w moich marketingowych skrzydłach. To uczucie, kiedy widzisz efekty swojej ciężkiej pracy, jest bezcenne. Najważniejsze to nie osiąść na laurach, a każdy sukces traktować jako początek szukania nowych, przełomowych rozwiązań.
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
W krótkim czasie nauczyć się branży optycznej. Dla mnie – marketera z branży fashion – trafienie do świata technologicznego, zrozumienie jego potrzeb i zbudowanie skutecznej strategii było jak podróż Ferrari bez hamulców po górskich serpentynach. Wyjątkowe umiejętności prowadzenia bolidu, silny charakter i wsparcie przyjaciół pomogły mi w utrzymaniu prawidłowego kursu i dotarciu do krainy swobodnego działania.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…
Ogólnopolska kampania edukacyjna „Czas na wzrok 40+”, której partnerem są marki Varilux i JZO. Grupa Essilor jako pierwszy producent szkieł okularowych w Polsce rozpoczęła edukację naszego społeczeństwa na temat prawidłowego widzenia po czterdziestym roku życia na tak szeroką skalę. Oswajamy społeczeństwo i naszych konsumentów z procesem starzenia się wzroku, który jest nieunikniony i pokazujemy jak proste i bezbolesne jest zapewnienie sobie komfortu idealnego widzenia w każdej sytuacji i w każdym wieku – dzięki okularom progresywnym.
5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…
Nie zazdroszczę nikomu niczego. Podziwiam marketerów robiących lepsze rzeczy ode mnie i staram się od nich uczyć. Fascynują mnie wszelkie przejawy kreatywnego geniuszu. Często dotyczy to młodych ludzi, którzy nie są jeszcze skrępowani ograniczeniami korporacyjnymi i potrafią wymyślić coś, co zapiera dech w piersi. Staram się rozwijać takich ludzi i otaczam się nimi, jeśli tylko jest okazja. To jest nieograniczone źródło kosmicznej energii dla moich nieszablonowych akcji marketingowych.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Autentyczność i nieinwazyjne angażowanie ludzi w emocjonalne połączenie z produktem. Emocje wiedzą wcześniej, jaką decyzję podejmiemy – zanim rozum to sobie uświadomi. Dlatego w tym obszarze szukałabym rozwiązań dla komunikacji przyszłości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Zależy, w jakiej branży. Każda ma swoją specyfikę i tam, gdzie jedno narzędzie działa wyśmienicie, inne jest bezużyteczne. Dlatego tak ważna jest wiedza, po co robimy daną akcję. Wtedy dobór działań i narzędzi jest łatwiejszy i bardziej trafny.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Otwarta komunikacja, umiejętność słuchania i zadawania dobrych pytań. Jeśli jest tzw. „chemia”, to dodatkowo pomaga tworzyć razem unikalne koncepty. Lubię pracować z absolutnymi specjalistami w swojej dziedzinie. Cenię ich za to, że wiedzą więcej ode mnie i mogę się od nich czegoś zawsze nauczyć.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Otaczającego mnie świata. Kocham ludzi, uwielbiam podróże i nowe doświadczenia. Dzięki uważności, której nauczyłam się od moich mentorów, dostrzegłam ogromne pokłady kreatywności w moich dotychczasowych doświadczeniach. Aby do nich dotrzeć, muszę jednak oczyścić umysł, pójść na spacer, uspokoić gonitwę myśli. Kiedy rozpoczynamy tworzenie nowej kampanii, to zawsze proszę, aby wszyscy uczestnicy procesu myśleli tak, jakbyśmy nie mieli żadnych ograniczeń. To wyzwala w ludziach szalone, abstrakcyjne myślenie, które oszlifowane bieżącymi możliwościami daje wspaniałe rezultaty w postaci niekonwencjonalnych działań w takiej dziedzinie jak na przykład optyka.
10. Moja kampania marzeń…
Kampania leku, który gwarantuje całkowite wyleczenie nowotworu. Mam nadzieję, że dożyję takiego dnia i będę mogła uczestniczyć w tworzeniu takiej kampanii. Byłoby to spełnienie moich marzeń połączenia działań marketingowych z ratowaniem ludzkiego życia.
11. Zajmuję się marketingiem dlatego, że…
Kocham tworzyć rzeczy unikalne, piękne i wyjątkowe. Jestem estetką, która nie zadowala się bylejakością. Uwielbiam też pomagać ludziom i traktuję swoją pracę również jak misję. Każdego dnia działam, aby uświadomić ludziom fakt, że istnieją fantastyczne rozwiązania na ich problemy. Obecnie mocno skupiam się na poprawianiu jakości życia ludzi poprzez poprawę widzenia.
O rozmówczyni:
Justyna Skrzypek
country marketing director, Grupa Essilor
Od ponad 20 lat związana z marketingiem i komunikacją marketingową, ma bogate doświadczenie w przygotowywaniu kampanii marketingowych 360 stopni i w strategii komunikacji dla największych marek na świecie.
W latach 1995-1997 odpowiadała m.in. za koordynację działań marketingowych w Ernst&Young w dziale doradztwa personalnego. Na rynku komunikacji i reklamy działa od 1997 roku. Karierę rozpoczęła od współpracy z agencją McCann Communications, następnie jako client service director zajmowała się koordynacją działu obsługi klienta w McCann Relationship Marketing. W 2003 roku objęła stanowisko client service directora w agencji Polymus, gdzie w 2006 roku awansowała na stanowisko deputy managing directora. Od 2007 roku pracowała jako Marketing Manager Poland & Baltics dla marki PUMA. Od 2014 roku piastuje stanowisko country marketing directora Poland & Baltics w Grupie Essilor.