Kampania 17 Celów pokaże to podczas Światowego Tygodnia Działania 2025, już 19-26 września 2025 r. i nie ucieka od trudnych pytań. Diagnoza na 10-lecie Agendy 2030: żaden z 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs) nie jest na drodze do pełnej realizacji. Zostało 5 lat na wdrożenie 169 zadań, a tylko 17% z nich postępuje w obiecującym tempie. Światowa strategia w części obszarów wręcz odnotowuje regres realizacji.
Czy są jakieś pozytywy?
Po dekadzie od przyjęcia SDGs (ang. Sustainable Development Goals) wciąż 190 państw raportuje ich realizację, potwierdzając swoje zaangażowanie. 190 na 193 państwa, które podpisały Agendę w 2015 roku. Polska jest w czołówce, jeśli chodzi o realizację poszczególnych zadań.
Zobacz również
– Przegląd Sustainable Development Report 2025, nie napawa wielką nadzieją na osiągnięcie założeń Agendy 2030. Założeń, w centrum których stał przede wszystkim człowiek. Wiele mówi się o celach. To dobrze, bo rośnie świadomość ich znaczenia i potrzeby zaangażowania. Ale to za mało, musimy przejść do realnych działań. Jeszcze można „uratować” Agendę, ale to wymaga od nas wszystkich kilku rzeczy: ogromnego wysiłku i skupienia się na realizacji działań przynoszących wymierne efekty na dużą skalę, wprowadzania odpowiedzialnych innowacji a przede wszystkim odwagi – zwłaszcza liderów – aby uczynić działania na rzecz Agendy priorytetem. Kluczowym słowem jest PARTNERSTWO, bez niego nie mamy co marzyć o sukcesie. Widzimy, że partnerstwa dają konkretne efekty, we wrześniu je naświetlamy i zachęcamy do współdziałania. Działajmy na rzecz gospodarki przyszłości! – opowiada Małgorzata Greszta, inicjatorka Kampanii 17 Celów.
Bo, wbrew obiegowym opiniom o „upadku ESG”, w Polsce nie brakuje przedstawicieli zaangażowanych w zrównoważony rozwój biznesu, instytucji i organizacji pozarządowych. Spotkają się oni już 25 września 2025 r. na konferencji „Efektywne Partnerzy Światowego Tygodnia Działania 2025 strategie dla gospodarki przyszłości” w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie. Po co? By wymienić się wiedzą, wątpliwościami i doświadczeniami. Przyjdą też po inspirację.
– Nie możesz myśleć out-of-the-box, dopóki nie zrozumiesz, czym jest pudełko, które ogranicza twoje obecne myślenie – Zuzanna Skalska, Partner Założycielski, 360Inspiration, która wygłosi mowę inspiracyjną „Świat liminalny – eksploracja nowego porządku” i odpowie na pytania uczestników.
#PrzeglądTygodnia [26.08-01.09.2025]: perełki OOH, Lacoste zmienia logo, czapka US Open
Wstęp bezpłatny, wymagana wcześniejsza rejestracja.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: mat. pras.