Filmteractive Festival 2019
Biznes, sztuka i technologia nie są już samowystarczalne. Muszą powstawać nowe modele współpracy, aby wszyscy mogli odnosić sukcesy i przejść przez ciągle trwającą transformację cyfrową. Filmteractive jest miejscem dyskusji na tematy z pogranicza nowatorskiego marketingu, kreatywności i nowych technologii. To tutaj można otworzyć swój umysł na nowe idee i trendy, nauczyć się jak sprawnie funkcjonować w teraźniejszości i jak dobrze przewidzieć zmiany nadchodzące w przyszłości. Celem wydarzenia jest pokazanie, jak wykorzystać nowoczesne technologie m.in VR, AR, w branży rozrywkowej, reklamowej oraz edukacyjnej.
Zobacz również
4.10.2019 Warszawa
Już po raz trzeci w Warszawie, a po raz drugi w ramach Dni Kreatywności, odbędzie się festiwal komunikacji interaktywnej – Filmteractive. Tegorocznym pytaniem przewodnim edycji jest: Czy transformacja cyfrowa zmienia przemysły kreatywne na lepsze?
Jaki wpływ ma technologia na przemysły kreatywne? Czy dzięki niej otwierają się nowe możliwości? Filmteractive 2019 przybliży wpływ transformacji cyfrowej przede wszystkim na branżę reklamową, filmową, muzyczną teatralną oraz na sztukę. Zaproszeni goście podzielą się doświadczeniem oraz opowiedzą o swoich najciekawszych projektach. Wśród nich znaleźli się m.in.: Sina Stieding (Google/YouTube), Iza Łopuch (HBO), Vincent van de Wetering (MediaMonks), Sanam Gharagozlou (Mubi), Susan Butler (Music Confidential), Michał Niewiara (Platige Image), Maciek Gozdowski (Player.pl) oraz Jacek Amsterdamski (WP.pl). Wydarzenie jest częścią Dni Kreatywności, projektu organizowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, poświęconego rozwojowi branż kreatywnych, na który składa się cykl konferencji, paneli i warsztatów odbywających się w dniach 1-8.10.2019 r.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Więcej informacji i rejestracja dostępne są na stronie filmteractive.eu/program-warsaw
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7-8.10.2019 Łódź
Przed nami dwa dni wypełnione inspiracjami, trendami i pytaniami o nowe formy narracji, a także prezentacja najbardziej aktualnych projektów stworzonych w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.
Eksperci branży filmowej, badacze kultury oraz przedstawiciele przemysłów kreatywnych spotkają się, żeby porozmawiać, wymienić się doświadczeniami i wiedzą na tematy związane filmem, technologią i reklamą. Jednym z głównych elementów wydarzenia będzie konferencja skupiona na „Nowych narracjach wizualnych”, współorganizowana przez Laboratorium Narracji Wizualnych PWSFTViT. Wśród prelegentów konferencji organizowanej w ramach Filmteractive są m.in. prof. George Legrady z Uniwersytetu California Santa Barbara, Roderick Coover ze School of Theater, Film and Media Arts, Temple University w Filadelfii oraz Kevin B. Lee z Merz Akademie w Stuttgarcie.
Wydarzeniu towarzyszy:
- „Strefa Innowacji” – interaktywna wystawa, prezentująca przykłady innowacyjnych rozwiązań i nowatorskie startupy, w ramach której będzie można zobaczyć (i przetestować!) różne zastosowania wirtualnej rzeczywistości i nowych technologii w biznesie, rozrywce i sztuce;
- „Czasoprzestrzenie VR” – przegląd najciekawszych produkcji cinematic VR ostatniego roku, organizowany przez Stowarzyszenie XR.
Więcej informacji i rejestracja dostępne są na stronie filmteractive.eu/program-lodz
Organizator: Fundacja Media Klaster
Filmteractive Warszawa
współorganizator: Creative Europe Europe Desk Polska
instytucja finansująca: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Filmteractive Łódź
współorganizator: The Film School in Lodz
instytucja finansująca: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Edukacji Narodowej
NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.