Nową Interię będzie cechować odważne podejście do znaku firmowego oraz rozbudowana paleta kolorystyczna wykorzystywana w identyfikacji wizualnej marki. Zmienione logo ma stanowić odbicie nowoczesności i wiarygodności portalu.
Do stworzenia znaku Interii wykorzystano autorski krój pisma, który cechuje prostota, a zarazem mocny, wyrazisty styl. Dotychczasowe duże litery zastąpiono minuskułami. Logo zostało uwolnione od dominującej żółtej tarczy. Skrócono również nazwę– poprzez usunięcie „.pl” z końcówki znaku.
Zobacz również
Obok wersji jednokolorowego, gładkiego logo równoważnym znakiem będzie logo wypełnione patternem.Ten zabieg graficzny ma na celu nadanie marce większej dynamiki, a jednocześnie nawiązuje do różnorodności całego portalu. Wnętrze logo stało się przez to lekkie i otwarte na twórcze zabiegi.
W nowej identyfikacji wizualnej Interii dopuszczona została możliwość zastosowania różnorodnych form graficznych, z wykorzystaniem charakterystycznego liternictwa przyjętego w znaku. Np. łamany wariant logo traktowany jest jako element graficzny, który może przyjmować dowolną kolorystykę lub wręcz obrazy dopasowane do tematyki konkretnych layoutów materiałów promocyjnych.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Decyzja o zmianie identyfikacji wizualnej Interii stanowi część wieloetapowego procesu przekształceń w firmie, zmierzających do wzmocnienia wizerunku marki jako dojrzałego, samodzielnego medium. Dotychczasowe logo zostało wprowadzone w 2005 roku, dlatego jego modyfikacja była naturalną konsekwencją rozwoju firmy i wynikała z konieczności dostosowania się do aktualnych trendów na rynku –mówi Artur Potocki, prezes zarządu Grupy Interia. –W obecnie realizowanej strategii większy nacisk kładziemy na takie obszary, jak informacja oraz styl życia. Naszym zamiarem jest to, aby wizerunek Interii był lepiej dopasowany do świata, w którym internet jest już codziennością, a nowe oraz tradycyjne media uzupełniają się i tworzą dynamiczną rzeczywistość – dodaje Potocki.
Interia oferuje użytkownikom wiele różnorodnych treści: wydarzenia z kraju i zagranicy,informacje biznesowe, newsy z show-biznesu, porady dla młodych rodziców,nowinki ze świata motoryzacji i nowych technologii, a także możliwość wymiany opinii i komunikacji poprzez takie narzędzia, jak Poczta, CZATeria, forum i serwisy społecznościowe.
Interia to wielowymiarowy obraz rzeczywistości – spójna całość złożona z wielu elementów
I właśnie wielowymiarowość portalu zostaje dodatkowo podkreślona dzięki wprowadzeniu odmiennych kolorów dla serwisów, które w nowej identyfikacji wizualnej firmy dostosowują się do różnorodnej tematyki i layoutów poszczególnych serwisów.
–Każda osoba ma nieco inne potrzeby i zainteresowania. Naszym celem jest zaspokajanie potrzeb wielu użytkowników: dostarczanie im różnorodnych treści – od bieżących informacji,poprzez tematykę lifestyle’ową, po kulturę i rozrywkę. Właśnie takie podejście do sposobu działania portalu miało wpływ na rozwój znaku firmowego, który teraz może się zmieniać, dostosowując się do konkretnych grup odbiorców – mówi Filip Lenart, Dyrektor Marketingu& PR Grupy Interia. – Nowe logo jest bardzo elastyczne i pozwala na znaczną ekspresję wyrazu, którą zamierzamy wykorzystywać w działaniach redakcyjnych i promocyjnych– dodaje Lenart.
Interia to portal ludzi ciekawych świata, którzy chcą być na bieżąco z tym, co dzieje się w ich otoczeniu. Interia to radość tworzenia i radość dzielenia się z innymi. To miejsce łączące ludzi posiadających szerokie horyzonty, różne punkty widzenia, otwartych i wyjątkowych – taki przekaz ma płynąć z nowej identyfikacji wizualnej Interii, która stanie się teraz wielobarwna i różnorodna. W nowych materiałach marketingowych firmy wykorzystywany będzie przestrzenny pattern w różnych odmianach kolorystycznych. Wzór będzie mógł się zmieniać w zależności od przyjętej formy.
Twórcą nowej identyfikacji wizualnej Interii jest Oskar Podolski,absolwent łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, designer, typograf, projektant kolekcji odzieżowych dla wielu marek. Dwukrotny laureat głównych nagród KTR, w tym w kategorii ID za rebranding marki Heyah. Pracował dla takich marek, jak Volvo,Nike, Sony Music, New Balance czy BMW.
Całość identyfikacji wizualnej była rozwijana i dopracowywana przy znaczącym udziale działu graficznego Interii.
Wprowadzeniu nowej identyfikacji wizualnej firmy towarzyszyć będzie kampania reklamowa w mediach, która rozpocznie się jesienią tego roku.