W aplikacji zaprezentowano eksponaty z Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie – Pałac na Wyspie, Muzeum Zamku Królewskiego w Warszawie oraz z Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach w Krakowie. PZU jest Oficjalnym Ubezpieczycielem tych placówek kulturalnych.
Aplikację dla iOS można pobrać pod linkiem.
Aplikację dla Android można pobrać pod linkiem.
Zobacz również
Nazwa aplikacji – „Kulturysta” to odwołanie do kulturalnego turysty, który do zebranych podczas zwiedzania zdjęć dodaje osobistą opowieść. Wykorzystano naturalny odruch zwiedzających polegający na robieniu zdjęć dziełom, które szczególnie im się podobają i które chcieliby zachować. Aplikacja uzupełnia fotografowane obrazy o informacje i ciekawostki, które wzbogacają zwiedzanie i przeżycia.
Aplikacja wykorzystuje technologię rozpoznawania obrazów. Prezentuje łącznie 340 eksponatów. Jest bezpieczna dla dzieł, ponieważ wyłącza lampę błyskową w telefonie podczas fotografowania. Po zrobieniu zdjęcia telefonem zdjęcie jest analizowane w czasie rzeczywistym – aplikacja od razu rozpoznaje obraz – odblokowuje obraz w wysokiej rozdzielczości, podaje informacje i unikalne ciekawostki, zarówno w formie tekstowej, jak i multimedialnej. W sytuacji braku aktualnego dostępu do wifi, aplikacja rozpozna obrazy gdy telefon zostanie podłączony do sieci. Skolekcjonowane w telefonie obrazy tworzą osobisty multimedialny album, do którego zawsze można wracać, czy też prezentować go znajomym.
Dodatkowo aplikacja zawiera krótkie nagrania audio dołączone do wybranych dzieł, czytane przez rozpoznawalne głosy: Maję Ostaszewską, Huberta Urbańskiego, Jarosława Boberka, Grzegorza Pawlaka, Piotra Dudę, Krzysztofa Szczerbińskiego, Macieja Kowalika, Jarosława Łukomskiego, Rocha Siemianowskiego.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W ramach aplikacji przygotowano także bonus w postaci gier powiązanych bezpośrednio z obrazami i historią sztuki – układanki i quizy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Case study realizacji można obejrzeć pod linkiem.
Aplikacja podkreśla nieocenioną rolę PZU, jako Mecenasa polskiej kultury i sztuki. PZU jest Oficjalnym Ubezpieczycielem placówek kulturalnych, którym poświęcona jest aplikacja. Za wspieranie życia kulturalnego w Polsce PZU został wyróżniony przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego zaszczytnym tytułem Mecenasa Kultury.
W aplikacji użyta jest technologia rozpoznawania obrazów firmy iTraff.
K2 pracuje dla PZU od 2009 roku. W tym czasie zrealizowano szereg kampanii produktowych. Grupa K2 wspierała również ubiegłoroczny proces komunikacji rebrandingu ubezpieczyciela, odpowiadając za działania prowadzone w internecie.