Zespół Metaforce K2 Create wprowadza marki do metawersum
Grupa robocza Metaforce składa się z przedstawicieli działów kreacji, strategii, social media oraz motion design, szczególnie zainteresowanych nowymi technologiami. Jej zadaniem jest wprowadzenie marek do metawersum, poprzez edukację i proponowanie rozwiązań dopasowanych do charakteru i potrzeb marek.
Czy Web3 już niedługo stanie się nową przestrzenią działań agencji reklamowych? Nie mamy wątpliwości, że tak właśnie będzie. Agencja badawcza Gartner przewiduje, że w 2026 roku 25 proc. ludzi będzie spędzało w metaverse minimum godzinę dziennie. Oczywiście nowe uniwersum nie zastąpi nam świata realnego, ale będzie jednym ze sposobów komunikacji, tak jak obecnie social media, których rozwinięciem może stać się właśnie metaverse. Nowy świat w kolejnych dekadach będzie rozwijał się dwutorowo – w kierunku immersyjnego wirtualnego świata (VR) oraz znacznie szybciej przez konsekwentne rozszerzanie świata fizycznego o świat cyfrowy (AR) – mówi Katarzyna Zemlik, senior strategic planner w K2 Create.
Zobacz również
Punkt VR w K2 Create
W październiku agencja stworzyła punkt VR, w którym zespół Metaforce analizuje najlepsze działania marek, jakie dotychczas miały miejsce w metaverse. Co więcej, eksploruje topowe platformy typu proto-metawersum, takie jak Decentraland, Sandbox, Axie Infinity, Roblox, Minecraft, Fortnite i możliwości, jakie oferują.
Zespół buduje także elementy nowego uniwersum i projektuje doświadczenia za pomocą dostępnych narzędzi. Efektem działań będzie wykonywanie w wirtualnej rzeczywistości codziennych aktywności agencji reklamowej, takich jak burze mózgów, a finalnie otworzenie całej organizacji na Web3 oraz wprowadzenie do metaverse marek klientów agencji.
Wprowadzić klienta do metaversum to jedno, a zrobić to w kreatywny i zaskakujący sposób to drugie. Dlatego unikamy rozwiązań, na które mógłby wpaść sam klient. Szukamy idei niosących ze sobą wartość dodaną – czyli tzw. pomysłów na pomysł, jak np.: wirtualne piwo Heinekena czy meta sneakersy od Under Armour – mówi Szymon Demirkol, head of creative w K2 Create.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nowy warsztat „Pierwsze kroki w metaverse”
Agencja K2 Create rozszerzyła ofertę agencji o warsztaty dla marek „Pierwsze kroki w metaverse”. Ich celem jest umożliwienie klientom doświadczenia nowego uniwersum, możliwości, jakie oferuje oraz zaprojektowanie strategii obecności marki w nowej rzeczywistości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing