Wprowadzenie Core Web Vitals do rankingów wyszukiwania stanowi dla wydawców istotną zmianę, a zapowiadana przez Google aktualizacja zainicjowała liczne procesy optymalizacyjne w należących do nich serwisach. W wyniku przeprowadzonych ulepszeń aż 98 proc. podmiotów zarejestrowało bardzo dobre wyniki w czasie interakcji witryny (First Input Delay). Najsłabiej zaś zoptymalizowanymi czynnikami pozostają szybkość ładowania pierwszego bloku tekstowego lub graficznego (FCP) oraz stabilność wizualna serwisów (CLS).
– Wprowadzenie wskaźników CWV od początku było dla nas istotną zmianą w algorytmie Google. Prace optymalizacyjne rozpoczęliśmy już w maju 2020, zaraz po pierwszych ogłoszeniach dotyczących aktualizacji. Na początku skupiliśmy się na analizie aktualnej sytuacji w serwisach, ocenie ilości pracy oraz tworzeniu rekomendacji indywidualnych dla każdego serwisu. Łącznie udało nam się stworzyć ponad 500 stron wytycznych – komentuje Aleksandra Klimowska, SEO specialist w Ringier Alex Springer.
Zaledwie 3 proc. serwisów wydawniczych notuje aktualnie bardzo dobre wyniki FCP, a aż 93 proc. wymaga ich poprawy. Nieco lepiej prezentuje się realizacja wskaźnika CLS. Mimo iż 26 proc. witryn nadal rejestruje bardzo złe wyniki w tym czynniku, to poprawną jego optymalizację zdołało przeprowadzić 45 proc. przebadanych stron.
Zobacz również
Tak wynika z raportu „Core Web Vitals: Wydawcy”, opracowanego przez K2 Precise (Grupa K2) na podstawie monitoringu 165 serwisów wydawniczych. Publikacja stanowi kolejną odsłonę interaktywnego raportu realizowanego przez agencję od kwietnia br. (wcześniejsza edycja poświęcona była branży e-commerce: „Core Web Vitals w e-commerce”). Monitoring przygotowany przez specjalistów z K2 Precise umożliwia śledzenie modyfikacji przeprowadzanych w poszczególnych serwisach w zakresie obejmującym poszczególne wskaźniki wchodzące w skład Core Web Vitals (FCP, FID, LCP oraz CLS).
Wprowadzenie wskaźników Core Web Vitals do rankingów wyszukiwania jest kolejnym krokiem Google w kierunku poprawienia doświadczeń użytkowników oraz podniesienia jakości prezentowanych wyników wyszukiwania. Dzięki tej zmianie Google chce ograniczać przekierowywanie internautów na strony, które nie spełniają podstawowych standardów jakościowych.
– Przed nami jeszcze sporo pracy, ale na ten moment zrobiliśmy to, co najważniejsze, uwzględniając specyfikę i możliwości naszej branży. Cieszę się, że wydawnictwa przykładają coraz większą wagę do aktualizacji Core Web Vitals, bo ostatecznie najbardziej skorzystają na tym czytelnicy – zaznacza Mateusz Kicki, head of SEO w Bonnier Business.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Raport K2 Precise „Core Web Vitals: Wydawcy” dostępny jest na stronie: k2precise.pl/raport-core-web-vitals-wydawcy/
Słuchaj podcastu NowyMarketing