Kaktus tańczący do piosenki o kokainie ponownie budzi oburzenie. Walmart wycofuje zabawkę ze sprzedaży

Kaktus tańczący do piosenki o kokainie ponownie budzi oburzenie. Walmart wycofuje zabawkę ze sprzedaży
Sklepy usuwają z półek „edukacyjną zabawkę” tańczącą w rytm polskiej piosenki po tym, jak internet obiegła informacja o prawdziwym przekazie utworu.
O autorze
1 min czytania 2021-11-29

Kilka miesięcy temu w sieci zrobiło się głośno o uśmiechniętym zabawkowym kaktusie, który tańczy w rytm polskiej piosenki. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że utwór opowiada o mężczyźnie uzależnionym od narkotyków.

Zabawka spotkała się ze sporą sympatią nieznających języka polskiego konsumentów na kilku kontynentach. Walmart to jedna z sieci supermarketów, która do swojej oferty dodała tańczącego kaktusa. Zabawka była sprzedawana jako „towarzysz edukacyjny” w cenie około 26 dolarów.

Jedna z klientek Walmartu zorientowała się, że zabawka, którą kupiła swojej wnuczce, wcale nie spełnia edukacyjnych funkcji. Polka mieszkająca w Kanadzie poinformowała media o tym, że „była zszokowana, kiedy usłyszała w piosence przekleństwa i historię o nadużywaniu kokainy”. Zabawka była sprzedawana również na innych kontynentach za pośrednictwem platform Amazon i eBay, które otrzymał liczne skargi dotyczące nieodpowiedniego tekstu piosenki. Walmart poinformował, że natychmiast wycofuje przedmiot ze sprzedaży, dopóki nie zakończy trwającego dochodzenia w tej sprawie.

– Te przedmioty są sprzedawane przez zewnętrznego sprzedawcę na naszej stronie internetowej. Usuwamy produkty, podczas gdy dalej analizujemy tę skargę – powiedział rzecznik Walmartu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Chiński producent zabawek nielegalnie wykorzystał utwór „Gdzie jest biały węgorz? (Zejście)” polskiego rapera Cypisa. W związku z sytuacją artysta planuje podjąć działania przeciwko firmie za wykorzystanie jego utworu bez licencji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się