Unikatowy key visual oparty wyłącznie na słowach, spójne działania ATL, BTL, Interactive i niestandardowe akcje podczas imprez branżowych, to wystarczające powody dla autora kreacji – agencji Up, by zgłosić kampanię do międzynarodowych, prestiżowych konkursów Cannel Lions i Clio Awards.
Słowa, słowa, słowa
Grupa Pracuj borykała się z problemem zatrudnienia informatyków, których bardzo trudno jest pozyskać na rynku. Mówi się, że to praca szuka przedstawicieli tej branży, a nie odwrotnie. Dlatego Grupa Pracuj zdecydowała, że jej akcja rekrutacyjna będzie wyróżniała się na tle innych. Agencja Up, odpowiadająca za kreację i realizację kampanii, postanowiła do wyzwania podejść w niestandardowy sposób. – Chcieliśmy przede wszystkim zwrócić uwagę informatyków na Grupę Pracuj jako potencjalnego pracodawcę, który zapewnia możliwość rozwoju zawodowego w przyjaznej atmosferze – mówi Tomasz Graszewisz, Managing and Strategy Director w agencji Up.
Zobacz również
– Klient, który decyduje się na oryginalne pomysły wspierające akcję rekrutacyjną, daje przecież kandydatom obietnicę że u niego codzienność również będzie niecodzienna –dodaje Tomasz Graszewicz.
W dobie kultury obrazkowej agencja zaryzykowała key visual oparty wyłącznie na słowach. W starannie dobranych lokalizacjach, z billboardów, citylightów i siatek, informatyków do aplikowania zachęcało hasło: „Jobs are waiting for you. Gates are open” napisane kolorami spójnymi z logotypem Grupy Pracuj. Łącznie, w Warszawie pojawiły się 34 nośniki outdoorowe. Oprócz tego, w CityInfoTV w metrze i autobusach emitowany był spot reklamowy. Również w internecie prowadzone były działania reklamowe na portalach branżowych oraz na Facebooku, a zamieszczone banery odsyłały na landing page kampanii. – Ja nie znam takiej kreacji, która opierałaby się wyłącznie na słowach i stanowiła jednocześnie przekaz zrozumiały na całym globie – przyznaje Tomasz Graszewicz. – Chcemy pokazać to, co zrobiliśmy, w środowisku międzynarodowym. Dlatego zgłosiliśmy naszą kampanię w 4 kategoriach: Outdoor: bilboard, outdoor postercraft: copywriting, outdoor: integrated, design craft: writing for brands do konkursu Cannel Lions i w kategorii Out of home w Clio Awards. Gates are open. Envelopes are closed – dodaje.
Zaakceptuj politykę cookies
Elementem długofalowej strategii employer brandingowej, jaką realizuje Grupa Pracuj od lat, jest obecność na branżowych targach i konferencjach. Agencja Up zaproponowała, by wzbogacić te standardowe działania o wyróżniające ich akcje promocyjne. Mianowicie odwiedzający stoiska Grupy Pracuj mogą „zaakceptować politykę cookies” i poczęstować się chińskim ciasteczkiem z wróżbą. Wróżba dotyczy oczywiście najbliższej przyszłości zawodowej i kusi: „Jobs are waiting for you. Gates are open”. – Wszystko, co wykorzystaliśmy w trakcie kampanii, nawet ciasteczka i stroje hostess, wspierało główny przekaz. Tak rozumiemy marketing totalny. Zaskakiwaliśmy innych i sami byliśmy zaskakiwani pozytywnie reakcją naszej grupy docelowej – przyznaje Tomasz Graszewicz. Wyprodukowano również 500 koszulek z głównym hasłem „Jobs are waiting for you. Gates are open”, które są rozdawane obecnym pracownikom i kandydatom, przychodzącym na spotkania rekrutacyjne. Kampania trwała zaledwie miesiąc, ale klient przez najbliższy rok będzie wykorzystywał platformę komunikacyjną stworzoną przez agencję Up.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing