…roku przez Facebook Awards.
18 listopada 2016 Sekretariat Międzynarodowy Amnesty International we współpracy z DDB&tribal oraz Papaya Films, Facebook wraz z Facebook Creative Shop, Mindshare Worldwide zrealizował międzynarodowy eksperyment w ramach kampanii I Welcome. W projekt zaangażowały się również lokalne oddziały Amnesty International i domy produkcyjne z poszczególnych krajów: Film Graphics w Australii, Quite Bright Films w Kenii i Tantor Films w Meksyku. Dom produkcyjny Papaya Films koordynował wszystkie eventy i zorganizował event w Wielkiej Brytanii a reżyserem całego projektu był Bartosz Dombrowski.
Zobacz również
Eksperyment jest kontynuacją eksperymentu DDB&tribal i Amnesty International Polska oraz Big Picture: „LookBeyondBorders”, zrealizowanego w maju 2017 w Berlinie. Powstał z niego film, który osiągnął fenomenalny wynik i poruszył ludzi na całym świecie. W odpowiedzi na nieliczne komentarze, że emocje w filmie są wynikiem montażu i pracy reżysera, w listopadzie 2017 zrealizowane zostały podobne eventy w czterech miejscach świat: Sydney, Nairobi, Londynu i Meksyku i zaprezentowane „na żywo” na Facebooku. Uczestnicy mieli za zadanie patrzeć sobie w oczy przez cztery minuty. Inspiracją tego wydarzenia był eksperyment dowodzący, że 4-minutowy kontakt wzrokowy zbliża ludzi bardziej niż cokolwiek innego. W transmitowanym na żywo eksperymencie, wzięli udział mieszkańcy Australii, Kenii, Wielkiej Brytanii i Meksyku oraz uchodźcy z krajów takich jak Etiopia, Demokratyczna Republika Konga, Syria, Sudan, Honduras, Wenezuela, Birma, Wietnam, Afganistan i Iran. W wyniku kontaktu wzrokowego szybko pojawiały się emocje, a pomiędzy obcymi sobie ludźmi utworzyła się wyjątkowa więź.