Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół Dzieci z Zespołem Downa Iskierka od dawna wspiera rozwój dzieci z aberracją chromosomową oraz realizuje działania, o charakterze edukacyjnym i kulturalnym, które mają pokazać nam dzieci z Zespołem Downa „trochę inaczej”.
Zespół Downa
Zespół Downa to nie choroba, która powoduje niemoc. Przede wszystkim to odmienność biologiczna człowieka, którego natura wyposażyła w dodatkową informację genetyczną zawartą w chromosomie 21. To ona właśnie modyfikuje rozwój i kształtuje cechy wyróżniające daną osobę pośród innych ludzi. Mówi się, że dzieci, które go posiadają, są bardziej kochane, ponieważ mają o jeden chromosom więcej. Częstość występowania zespołu Downa wynosi przeciętnie 1:600 urodzeń.
Zobacz również
Kampania Społeczna Stowarzyszenia
Jednym z elementów kampanii jest seria spotów „Moje historia — trochę inaczej”. Każdy z nich opowiada historię osoby z zespołem Downa i związaną z jego życiem codziennością. Poznajemy uczucia rodziców, jak i samych bohaterów. Przez całą serię możecie poznać: Tomasza, Zuzę, Anię i Nataszę. Kampania „głośno krzyczy”, że bez względu na dodatkową parę chromosomów ludzie Ci mogą pracować, biegać, jeździć na rowerze czy śpiewać.
Akcja ta ma zachęcić do zapoznania się z problemem i czynnej pomocy.
Spot, który 24 listopada pojawił się na Facebook’owym profilu Stowarzyszenia, zebrała ponad 4 tysiące reakcji i ponad 6 tysięcy udostępnień.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zobacz, jak stali klienci osiedlowego „spożywczaka” zareagowali, gdy za ladą zobaczyli Anię, dziewczynę z zespołem Downa:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Świeżutki spot (bo z 30 listopada) „Popatrz na nas trochę inaczej”, porusza jeszcze bardziej, daje czas na refleksje i pokazuje, żeby być kimś trzeba tylko chcieć, sprawdźcie sami:
Co myślicie?
Inne ciekawe kampanie społeczne związane z tematyką Zespołu Downa, które przykuwają uwagę:
„How do You see me?” przygotowana na Światowy Dzień Zespołu Downa. W jej ramach powstał świetny spot z udziałem aktorki Olivii Wilde.
Naszą uwagę przyciągnęły również spoty Kanadyjskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa zrealizowanego wraz z agencją FCB o pięknej nazwie „Down Syndrome Answers”. Są to spoty odpowiadające na najczęściej wpisywane w Google pytania o dzieci z syndromem Downa.
O innych, poruszających akcjach społecznych przeczytacie → tutaj.