1 września rozpoczęła się kampania Mamy Do Was Biznes, będąca elementem zadania publicznego finansowanego ze środków Miasta Krakowa. W jej ramach Krakowskie Forum Organizacji Społecznych KraFOS prowadzi szereg działań mających na celu zbliżenie sektora biznesu z organizacjami pozarządowymi, działającymi na rzecz Krakowa i jego mieszkańców. Ze względu na to, że działania w dużej mierze prowadzone są w trybie online, zasięg kampanii ma charakter ponadlokalny. Głównym celem kampanii jest pokazanie dobrych praktyk, które pozwolą organizacjom pozarządowym budować długofalowe, partnerskie relacje z biznesem. Kampania potrwa do 30 listopada.
Sytuacja pandemiczna zmusiła wiele organizacji pozarządowych do przepracowania swojego systemu działania. Wiele z nich musiało ograniczyć swoje aktywności, ponieważ niepewne stały się dotychczasowe źródła finansowania, w tym w pierwszej fazie pandemii również niektóre źródła publiczne, dzięki którym działa niemała część polskich NGO. W tej sytuacji Miasto Kraków podjęło szereg działań, aby pomóc organizacjom w dopasowaniu się do nowych warunków. KraFOS podjął działania, dzięki którym udało się ocalić byt wielu organizacji pozarządowych, a tym samym szerokiego grona osób, które są ich beneficjentami. W ramach kampanii stworzona została strona internetowa, która dostarcza NGO wiedzę od ekspertów z sektora biznesu, jak i od organizacji pozarządowych.
Zobacz również
W końcowej fazie kampanii wydrukowany zostanie również poradnik z zestawem dobrych praktyk, dzięki któremu biznes i III sektor jeszcze lepiej zrozumieją wzajemną specyfikę co pozwoli na budowanie skutecznych i partnerskich relacji.
Ekspertami w ramach kampanii są m.in.: Marta Grabek-Niekraszewicz (KraFOS), Radosław Drzewiecki (Leanpassion), czy Tomasz Chołast (zrzutka.pl).
KraFOS jest jedną z pierwszych w Małopolsce federacją organizacji pozarządowych. Od 1998 roku działamy nieprzerwanie, aby szybciej i skuteczniej rozwiązywać problemy w działalności organizacji pozarządowych oraz lokalnych społeczności. Pracujemy na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, reprezentujemy interesy organizacji i grup nieformalnych, budujemy ich rzetelny wizerunek oraz promujemy partnerską współpracę z administracją publiczną.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing