Kampania – realizowana w trzech obszarach: offline, online i mobile – skierowana jest do młodych osób, w przedziale wiekowym 15-35 lat (core: 20-30 lat), głównie tych, które nie są zaawansowane technologicznie. Pokazuje mobilną WP.PL przez pryzmat jej najważniejszych m-produktów: Wiadomości, Sportu, Programu TV oraz Poczty. Stawia jednocześnie nacisk na nierozłączność (Ty i Wiadomości WP.PL [Sport, Program TV, Poczta] od teraz nierozłączni), pokazując, że – m.in. właśnie dzięki nowoczesnym telefonom – można mieć stały dostęp do serwisów i usług Wirtualnej Polski.
– Informujemy i edukujemy, przełamując w ten sposób przyzwyczajenia. Pokazujemy odbiorcom kampanii, że wszystkie informacje, których potrzebują, mogą być dostępne z poziomu smartfona – mówi Anna Pogorzelska, Zastępca Dyrektora Pionu ds. Marketingu. – Mówimy o naszych flagowych produktach – serwisach mobilnych i dedykowanych aplikacjach. Stawiamy przy tym, zresztą jak zawsze, na poczucie humoru grupy docelowej i niestandardowość kreacji – dodaje.
Zobacz również
– W kreacjach gramy skojarzeniami. Bohater kampanii, z którym od razu możemy się utożsamić, jest zawsze w centrum wydarzeń, zawsze „na scenie”, zawsze na bieżąco. Oczywiście wszystko to dzięki mobilnej WP.PL, jej aplikacjom i serwisom mobilnym – mówi Tomasz Bączek, Kierownik Działu Marketingu.
Na potrzeby kampanii powstała specjalna strona internetowa, dostępna – w wersji „tradycyjnej” i w wariancie mobilnym – pod adresem mobilna.wp.pl. Uzupełnia przekaz reklamowy, zachęcając użytkowników do poznania mobilnej oferty WP.PL. Jednocześnie przełamuje stereotypy dotyczące internetu w telefonie (poradniki: „Internet w telefonie nie jest drogi”, „Internet w telefonie działa szybko”) i edukuje („Jak korzystać z internetu w telefonie?”, „Jak zainstalować aplikacje mobilne?”, „Jak skonfigurować Pocztę WP.PL w telefonie?”).
Elementem wspierającym kampanię jest konkurs, realizowany, już od 19 września, online i mobilnie. Nawiązuje do idei kreatywnej kampanii (nierozłączność) i oparty jest na popularnych internetowych memach. Konkurs jest zintegrowany z Facebookiem.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania „Mobilna WP.PL w Twoim smartfonie” jest kolejną akcją reklamową realizowaną przez Wirtualną Polskę we współpracy z Agencją 303 (poprzednie to: „…a-dresik (mam, załóż) na WP” oraz „Ciekawsza strona informacji”).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wykorzystane kanały komunikacji:
- radio (m.in. Radio ZET, RMF FM, Roxy FM, Złote Przeboje, Radio Eska, Polskie Radio)
- prasa: dzienniki, tygodniki, miesięczniki (m.in. Rzeczpospolita, Super Express, Wprost, Newsweek, Playboy, Cosmopolitan, Film, Zwierciadło, Auto Świat)
- Internet (m.in. Wirtualna Polska, wirtualnemedia.pl, idg.com.pl, ipla.tv)
- TV/ kino (m.in. Multikino, Cinema City, Viva, Fox Life, Comedy Central, National Geographic Channel, Kino Polska)
- mobile: serwisy mobilne WP.PL
- dodatkowo: etui na bilety PKP, plakaty w szkołach językowych British School
Za kreację i koncepcję kreatywna kampanii odpowiada agencja 303, za zakup i planowanie mediów Zespół ds. Planowania Mediów, Wirtualna Polska