Kampania realizowana dla polskiego oddziału MSD Animal Health przez agencję OBTK zdobyła nagrodę w kategorii „Best Health Care Integrated Ad Campaign”. Jej wynikiem było dotarcie w ciągu 3 miesięcy do 5 mln właścicieli psów z informacjami na temat zagrożeń chorobami przenoszonymi przez kleszcze w okresie jesienno-zimowym.
Celem kampanii edukacyjnej było uświadomienie właścicielom zwierząt domowych, że zagrożenie kleszczami trwa cały rok a nie tylko w sezonie wiosenno-letnim. Kampania jest częścią projektu Protect Our Future Too (POFT) – globalnej inicjatywy MSD Animal Health mającej na celu podniesienie świadomości na temat znaczenia całorocznej ochrony przed pasożytami.
Zobacz również
– Zmiany klimatyczne, wzrost średniej temperatury, a w konsekwencji coraz cieplejsze zimy przyczyniają się do aktwności pasożytów przez cały rok. Cieszymy się z sukcesu „Sezonu na Kleszcze 2” i nadal będziemy wspierać i edukować lekarzy weterynarii i właścicieli zwierząt na temat ochrony czworonogów przed kleszczami i innymi pasożytami – mówi Anna Koziarek, dyrektorka marketingu MSD Animal Health w regionie Europy Centralnej.
W kampanii głównym konceptem kreatywnym było osadzenie komunikacji w klimacie filmowym, dlatego powstało wideo nawiązujące do trailerów kinowych. Wszystkie materiały reklamowe odwoływały się również do świata filmowego, a ambasadorem kampanii został aktor – Kuba Wesołowski, który kojarzony jest z rolą w serialu z psim aktorem – Komisarz Alex.
W ramach promocji kampanii wyprodukowane zostały materiały edukacyjne i informacyjne, które następnie były dystrybuowane wśród lekarzy weterynarii i właścicieli zwierząt podczas specjalnych wydarzeń – Targów dla Zwierząt, które odbyły się w Centrum Praskim Koneser oraz Targów „Pupilove”, które miały miejsce w Centrum Handlowym Targówek.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing