Kampania PGE „Zapraszamy wszystkich do bywania” zachęca do uczestniczenia i korzystania z kultury

Ideą kampanii PGE jest budowanie przekonania, że kontakt z kulturą wyzwala wyobraźnię i inspiruje, a kultura jest dla wszystkich. Kampania jest również wyrazem podejścia PGE do mecenatu kultury, w którym największa Grupa Energetyczna w Polsce chce uczestniczyć w sposób aktywny i angażujący.
O autorze
2 min czytania 2022-09-09

Grupa Kapitałowa PGE wspiera szesnaście filharmonii i orkiestr w Polsce oraz cztery Muzea Narodowe: w Warszawie, Lublinie i Krakowie oraz Zamek Królewski na Wawelu.

Jak pokazują badania zrealizowane przez PBS na zlecenie PGE na 1000 osobowej reprezentatywnej grupie 16+ aż 89 proc. ankietowanych interesuje się kulturą i sztuką. Największym zainteresowaniem cieszą się kina i muzyka rozrywkowa, które wskazało odpowiednio 85 proc. i 72 proc. respondentów. 43 proc. uczestników badania zadeklarowała zainteresowanie wystawami muzealnymi, a co czwarty muzyką poważną. Jednocześnie aż 71 proc. uczestników badania deklaruje, że chce częściej odwiedzać teatry, 82 proc. planuje częściej bywać w kinie, a 69 proc. w muzeach.

Jako jeden z największych mecenasów kultury w Polsce wychodzimy z założenia, że kultura jest dla wszystkich. Kontakt z nią rozwija, kształtuje wyobraźnię i kreatywność, jak również inspiruje do działania. Poprzez naszą nową kampanię zachęcamy wszystkich do bywania w instytucjach kultury bez względu na wiek czy miejsce zamieszkania – mówi  Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej – Kampania jest również wyrazem podejścia PGE do mecenatu kultury, w którym chcemy  uczestniczyć w sposób aktywny i angażujący – dodaje  Wojciech Dąbrowski.

Spot zrealizowany w instytucjach kultury

W najnowszej kampanii realizowanej pod hasłem „Zapraszamy wszystkich do bywania” PGE promuje kulturę i kontakt z nią, co pozwala odnaleźć inspirację oraz energię do działania. Główny przekaz kampanii brzmi: Sztuka jest wszędzie. To twój świat, Twoje emocje, Twoja energia. Sztuka Cię otacza, inspiruje Cię, pozwala poczuć się dobrze, jest dla wszystkich.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Spot wizerunkowy zrealizowany został w warszawskiej Filharmonii Narodowej oraz Muzeum Narodowym w Warszawie – miejscach, których mecenasem jest PGE. Scena główna spotu została nagrana w Galerii Sztuki XIX wieku z wykorzystaniem dzieła Jana Matejko, „Portret trojga dzieci artysty: Tadeusza, Heleny i Beaty”. Z kolei identyfikacja wizualna do kampanii została wykonana techniką malarską, dzięki czemu jest nie tylko reklamą, ale również obrazem.

W spocie wykorzystano specjalnie opracowaną przez Marka Domańskiego, autora muzyki do reklam, filmów, seriali i animacji, ścieżkę dźwiękową na podstawie Nokturnu f-moll op. 55  Fryderyka Chopina.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za koncepcję kampanii odpowiadał Departament Marketingu i Reklamy PGE wraz z domem produkcyjnym Chimney Poland, który zrealizował spot przy wsparciu produkcyjnym Mohdo, w skład którego wchodzi duet operatorsko-reżyserski, Łukasz Dryżałowski oraz Krzysztof Wróbel. Za koordynację projektu odpowiadała Joanna Szlachta a ze strony PGE Marta Kosowska. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania „Zapraszamy wszystkich do bywania” potrwa od 5 do 30 września br. i jest realizowana w telewizji i Internecie.

„Spotkania ze sztuką”

Jeszcze we wrześniu br. Grupa PGE reprezentowana przez Fundację PGE zainauguruje przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych program „Spotkania ze sztuką”. Jego celem jest umożliwienie najmłodszym dostępu do instytucji kultury oraz popularyzacja wśród dzieci i młodzieży wiedzy z zakresu polskiego malarstwa.

W programie mogą wziąć udział uczniowie wszystkich klas szkół podstawowych zlokalizowanych w miejscowościach liczących poniżej 50 000 mieszkańców, czyli tam, gdzie dostęp do instytucji kultury jest trudniejszy. 

Wytypowane w drodze konkursu klasy pojadą na jednodniową wycieczkę do jednego z muzeów objętych mecenatem PGE: Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Lublinie lub Muzeum Narodowego w Krakowie, gdzie będą uczestniczyć w lekcjach muzealnych. Aby wziąć udział w konkursie, uczniowie będą mieli za zadanie  przygotować w dowolnej formie (ołówkiem, kredką, flamastrem, farbą albo węglem) własną interpretację wybranego obrazu polskiego malarza, którego dzieło można obejrzeć w jednym z trzech muzeów objętych mecenatem PGE. Konkurs rozpocznie się już 19 września br. a prace będzie można zgłaszać do 17 października br.

PGE zaprasza do bywania. W całej Polsce

PGE Polska Grupa Energetyczna jest mecenasem 20 instytucji kultury w całej Polsce, w tym Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Krakowie, Zamku Królewskiego na Wawelu, Muzeum Narodowego w Lublinie oraz 16 filharmonii i instytucji muzycznych.