Kampania prezydencka w USA 2024 oczami mediów społecznościowych [ANALIZA]

Kampania prezydencka w USA 2024 oczami mediów społecznościowych [ANALIZA]
Milion nowych obserwatorów w tydzień? To nie kolejna „cudowna” recepta na zwiększenie zasięgów na Instagramie, a organiczna reakcja użytkowników po lipcowym zamachu na Donalda Trumpa.
O autorze
1 min czytania 2024-08-01

NapoleonCat wykorzystuje swoje narzędzie do analizy mediów społecznościowych, aby śledzić wzrosty oraz spadki zainteresowania poszczególnymi kandydatami podczas wyścigu o Biały Dom.

Zdecydowaną reakcję użytkowników Instagrama i Facebooka możemy zauważyć nie tylko w odpowiedzi na krwawe wydarzenia kampanii. Niebywały wzrost liczby obserwatorów na profilu Donalda Trumpa pojawił się również bezpośrednio po czerwcowej debacie, co przypieczętowało werdykt, jakoby był jej zdecydowanym zwycięzcą.

Te same wydarzenia poskutkowały znacznymi spadkami w liczbie obserwujących aktualnego prezydenta USA. Dla kontrastu, jedno wydarzenie przyniosło Joe Bidenowi niespotykany dotąd poziom zaangażowania w postaci komentarzy i reakcji: jego rezygnacja z dalszego ubiegania się o reelekcję.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

NapoleonCat zapowiada dalszą obserwację profili kandydatów.

Najświeższe dane i komentarze można obserwować w tym poście blogowym.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Czy wzrosty fanów na Instagramie i Facebooku posłużą za barometr ostatecznego wyniku wyborów? Tego dowiemy się już 5 listopada.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się