Storytel w swojej kampanii łączy dwa tematy. Z jednej strony odpowiada na kluczową potrzebę wielu z nas – potrzebę znalezienia w ciągu dnia czasu dla siebie i swoich przyjemności, z drugiej natomiast przełamuje bariery wejścia do kategorii audiobooków.
Z badań konsumenckich wynika, że większość osób nie sięga po audiobooki, bo „nie ma na nie czasu” lub „nie wie, kiedy ich słuchać”. Storytel przełamuje te bariery, pokazując w kampanii momenty, którym audiobook może towarzyszyć, jednocześnie podkreślając, że na audiobooki nie musisz mieć osobnego miejsca w kalendarzu. Do tego właśnie nawiązuje hasło kampanii „To twój czas na… romans/zbrodnię/przygodę”.
Zobacz również
Mówiąc wprost: audiobooki umilą ci codzienność, dodadzą do niej nieco przyjemności, sprawią, że sam/sama stworzysz namiastkę czasu dla siebie nawet w sytuacji, gdy wydaje się to mało możliwe.
– W naszej najnowszej kampanii rozprawiamy się z jednym z największych mitów wokół audiobooków. Ta forma rozrywki nie wymaga specjalnej przestrzeni w naszym grafiku (tym różni się np. od książek). Atutem audiobooków jest to, że mogą towarzyszyć codziennym i powtarzalnym czynnościom, dopasowanym do naszych potrzeb i odpowiednich momentów. Ponadto dają nam też namiastkę czasu dla siebie i, pomimo że wracasz z pracy do domu czy sprzątasz mieszkanie, możesz umilić sobie konkretną czynność, spowodować, że będzie ona po prostu przyjemniejsza. To może być „twój czas na romans, zbrodnię czy podbój świata”, na zasłuchanie się w ulubionych opowieściach – mówi Klaudia Chruściel, Country Marketing Manager Storytel.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W centrum kampanii znajdują się dwa spoty reklamowe, które przedstawiają, jak audiobooki Storytel towarzyszą bohaterom w codziennych sytuacjach, umilając rutynowe momenty. W pierwszym z nich poznajemy młodą kobietę, która tak wciąga się w kryminalną zagadkę z audiobooka, że domowe obowiązki wykonuje właściwie „przy okazji”. Drugi spot przenosi nas do biura, gdzie główny bohater, zafascynowany historią romantyczną, zaczyna dostrzegać w otaczającej go rzeczywistości elementy słuchanego właśnie romansu:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania banerowa w humorystyczny sposób łączy idealne konteksty do słuchania audiobooków z produktem i konkretnymi tytułami. W digitalu zobaczymy m.in. hasła: „Gorąca kąpiel w wannie? A może gorący flirt? To Twój czas na ROMANS” lub „Porządki? A może brudna robota? To Twój czas na ZBRODNIĘ”.
W kampanii outdoorowej np. na przystankach autobusowych pojawią się hasła takie jak: „Twój autobus się spóźnia? To Twój czas na ZEMSTĘ”, na dworcach PKP: „Masz bilet? Oby nie w jedną stronę. To Twój czas na strach.”, a w metrze: „Następna stacja: Japonia. To Twój czas na przygodę”.
Kampania realizowana jest w formacie 360° i obejmuje działania w telewizji, kinie, radiu, digitalu oraz na nośnikach OOH/DOOH.
Za realizację kampanii odpowiadają:
- strategia: Marcin Samek, Klaudia Chruściel (Storytel),
- badania konsumenckie: Zuzanna Kolmus, Anna Andrzejewska, Olga Prymaczek (One Eleven),
- kreacja: Janina Szwykowska, Bartek Klimaszewski (Molecular Creative), Kamil Pełczyński, Dawid Kaźmierczak (Polot),
- reżyseria: Kasia Grabek, Shootme,
- produkcja: Olga Kraszewska, Dominika Głuchowska (Don’t Panic Production),
- PR i influencer marketing: Daria Knapik, Oscar Dąbkowski, Daniel Szumacher (Tigers), Kasia Gargol (Storytel),
- project Manager: Justyna Zarejko (Storytel).
Zdjęcia: mat. pras.