Kampania została także wyróżniona w kategoriach Strategia Employer Branding i Kampania Internetowa w konkursie Employer Branding Excellence Awards.
Nagrodzone działania były prowadzone w oparciu o stworzoną w ubiegłym roku strategię budowania reputacji McDonald’s jako pracodawcy. W jej efekcie firma zmieniła podejście do obszaru employer branding, m.in. rozszerzając grupy docelowe o osoby dojrzałe, a także zwiększając nacisk na działania lokalne. Kampania obejmowała kanały online, OOH, prasę, telewizję i radio. McDonald’s zainwestował także w media własne, tworząc m.in. blog karierowy i kanał na Instagramie.
Zobacz również
– Pracę rozpoczęliśmy od dużego projektu badawczego na początku 2017 roku. Na podstawie wyników analiz powstała kompleksowa strategia, na której opierają się obecnie nasze działania. – Tym, co cieszy najbardziej, jest ich skuteczność. Udało się nam poprawić postrzeganie marki pracodawcy, a przede wszystkim znacząco zwiększyć liczbę aplikacji w restauracjach. Nagrody to miły dodatek do tych efektów – podkreśla Tomasz Polewczyński, Employer Reputation and Engagement Consultant w McDonald’s.
Wśród nagród za kampanię już wcześniej znalazły się EB Kreatory (nagroda główna za całokształt działań i wyróżnienia w kategoriach Wideo wizerunkowo-rekrutacyjne, Kampania EB i Zakładka kariera). W ciągu roku od rozpoczęcia pracy nad wdrożeniem strategii wzrosła także ocena marki McDonald’s jako pracodawcy w badaniu prowadzonym wśród gości restauracji, firma zadebiutowała w pierwszej dziesiątce zestawienia Pracodawca Roku i zdobyła tytuł „Top Employers”, a przede wszystkim zdecydowanie zwiększyła liczbę aplikacji i pracowników.
Przy tworzeniu strategii McDonald’s współpracował z agencją MJCC specjalizującą się w employer brandingu. Działania realizują wspólnie agencje MJCC, DDB & Tribal, Isobar i 24/7Communication, a media kupuje OMD.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing