W odpowiedzi na problem porzuceń zwierzaków w miesiącach letnich, akcja Karmimy Psiaki prowadziła kampanię społeczną #TrasieDaSię. Organizatorzy zachęcali osoby podróżujące ze swoimi czworonogami do inspirowania innych internautów poprzez wrzucanie na media społecznościowe zdjęć i filmików z wakacji z pupilem z hashtagami #wTrasieDaSię i #NiePorzucam.
Przez dwa miesiące trwania akcji pojawiło się 1115 publikacji na jej temat, a sama kampania w social mediach wygenerowała zasięg 1,1 mln użytkowników. Towarzyszyła jej zbiórka pieniędzy, na której organizatorzy zebrali 3 500 zł na rzecz porzuconych zwierząt w schroniskach
Zobacz również
Na stronie karmimypsiaki.pl/wtrasiedasie powstała interaktywna mapa miejsc przyjaznych zwierzakom i miejsc, gdzie można zostawić pupila na czas wyjazdu. Obecnie znajduje się na niej ponad 113 „psiolubnych” i „kociolubnych” punktów. Organizatorzy stworzyli także bazę tekstów edukacyjnych oraz serię wywiadów z ekspertami, które mają za zadanie ułatwić odbiorcom zaplanowanie wakacji z pupilem.
Akcję wsparli znani miłośnicy zwierząt, m.in. Martyna Wojciechowska, Ewa Gawryluk, Leszek Stanek, Make Life Easier, Joanna Jabłczyńska, Marcin Dorociński oraz Iza i Piotrek – autorzy bloga Podróże z Pazurem – którzy od 2 lat są w nieprzerwanej podróży dookoła świata ze swoim kundelkiem Snupim.
Wszystkie działania w obrębie kampanii #wTrasieDaSię miały na celu zmianę postawy społecznej właścicieli psów, którzy mogą rozważać porzucenie pupila poprzez pokazywanie pozytywnych przykładów i promowanie praktycznych rozwiązań, pozwalających na pogodzenie udanych wakacji z opieką nad czworonogiem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing