Natomiast 83% badanych uznaje Paczkomat InPost za najbardziej ekologiczny sposób dostaw. Gotowość do polecania urządzeń Paczkomat InPost – wskaźnik NPS – osiągnął poziom aż 77 punktów. Badani wskazują, że InPost używa nowoczesnych rozwiązań internetowych i mobilnych (78%), a także dostarcza przesyłki na czas (77%). Co więcej, 75% internautów deklaruje, że lubi markę InPost, a 76% uznaje ją za markę odnoszącą sukcesy na rynku.
InPost ma znaczącą przewagę nad konkurencją we wszystkich wskaźnikach określających wizerunek i siłę marki. Marka firmy odnotowała wzrost wskaźnika Demand Power (na ile konsumenci są skłonni ją wybrać na podstawie jej wizerunku) o 3 pp. w porównaniu do wyników z kwietnia br. – co świadczy o wzroście udziału w rynku na podstawie wizerunku. Jeszcze większe umocnienie siły marki związane jest z wynikiem najważniejszego w tej kategorii wskaźnika – Meaningful (emocjonalna bliskość i zaspokajanie potrzeb), który wzrósł aż o 21 pp.
Zobacz również
– Listopadowe wyniki Kantar pokazują, że jesteśmy jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce, a InPost zna praktycznie każdy w Polsce. Ważne jest także, że od lat notujemy najwyższe oceny polskich konsumentów wśród wszystkich firm logistycznych. Aż 75% internautów lubi markę InPost! To wskaźniki praktycznie nieosiągalne dla większości firm na rynku – co daje nam ogromną satysfakcję i motywację do dalszego rozwoju. Dlatego cały czas wprowadzamy nowe rozwiązania dla naszych użytkowników, czego przykładem jest usługa przesyłek międzynarodowych czy nasz program lojalnościowy. Każde badanie potwierdza, że możliwość dostaw i zwrotów za pomocą maszyn Paczkomat są najbardziej motywujące przy wyborach w zakresie zakupów online. Cieszy nas, że nieustająco InPost jest liderem rankingów, jeśli chodzi o sympatię Polaków – mówi Izabela Karolczyk-Szafrańska, Chief Marketing & ESG Officer w InPost.
Także wg raportu Gemius, który został opublikowany na początku października 2024 r., InPost notuje najwyższe oceny wśród firm logistycznych. Konsumenci nadal przy zakupach online (81%) głównie preferują dostawę do automatów paczkowych, z wyraźną dominacją urządzeń Paczkomat (88% wskazań). W przypadku zwrotów również wybierają automaty paczkowe (36%), a Paczkomat znajduje się na pierwszym miejscu z 82% wskazań. Automaty paczkowe są najbardziej motywujące do zakupów online – Paczkomat InPost zajmuje pierwsze miejsce zarówno w dostawach (95%), jak i w zwrotach (75%).
Bliskość automatu paczkowego zachęca 84% badanych do zakupów online. Ważne są również możliwość śledzenia paczki (83%) oraz dostawa w weekend (73%), a także zarządzanie przesyłką przez aplikację mobilną (73%). Nadal także rozwiązanie, które umożliwia wygodniejszy odbiór paczek, czyli jego bezdotykowa forma, jest istotne dla badanych (wskazało go 63%) – z tej opcji korzysta aż 93% klientów InPost.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zdjęcie główne: mat. pras.
Słuchaj podcastu NowyMarketing