Kantar: Najnowsze prognozy dla rynku mediów na 2019 rok

Firma Kantar opublikowała swoje prognozy dotyczące głównych trendów, które będą kształtować krajobraz medialny w 2019 roku. Są to przede wszystkim: połączona inteligencja, sztuczna inteligencja i technologie głosowe.
O autorze
1 min czytania 2018-12-06

Raport na temat tych prognoz przedstawia 12 kluczowych trendów, które wpłyną na zmiany rynku mediów w najbliższym roku. Wspomniane prognozy dotyczą m.in. postępów w zakresie tzw. rzeczywistości rozszerzonej, sposobu przedstawiania kobiet w reklamie czy techniki tzw. pionowego wideo. A oto one:

  • Zaawansowana analityka (Advanced Analytics) oraz sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence) pomogą rozwiązać dylemat dotyczący zwrotu z inwestycji marketingowych w zintegrowane działania online/offline.
  • Technologia głosowa przyniesie przełom w planowaniu kreacji reklamowych i marketing mix.
  • Wiodąca pozycja Chin w sferze mediów społecznościowych i analityki mediów społecznościowych zmobilizuje Zachód do szybkiego nadrabiania dystansu.
  • Pojawienie się „sieci doświadczeń związanych z marką” (branded experience network) przekształci zarządzanie mediami w zarządzanie „Internetem wszystkiego”.
  • Marki zaczną poważnie zastanawiać się nad wizerunkiem kobiet w reklamie.
  • Amazon „wyłoni się z cienia” w świecie reklamy, a jego duopol stanie się triopolem.
  • Wiodącym czynnikiem twórczości reklamowej stanie się tzw. pionowe wideo (vertical video).
  • Nastąpi powrót „dużych ekranów” – staną się większe i lepsze niż dotychczas.
  • Zakup mediów w modelu programmatic buying stanie się dokładniejszy i efektywniejszy dzięki wiedzy o postawach ludzkich w połączeniu z modelowaniem predykcyjnym.
  • W strategiach marketingowych opartych na współpracy z influencerami marki będą silniej stawiały na wiarygodność aniżeli na zasięg.
  • Wymogi zgodności z RODO będą sprzyjać rozwojowi bardziej wyrafinowanych strategii w zakresie danych o markach.
  • Rozszerzona rzeczywistość (Augmented Reality) stanie się narzędziem kształtującym zarówno całą drogę konsumenta do zakupu, jak i doświadczenia klientów z produktami i usługami.

– Wciąż trwają innowacje i zmiany w krajobrazie medialnym, ale sądzę, że tempo wdrażania technologii takich jak sztuczna inteligencja będzie zaskakujące. W narracji zacznie dominować tzw. połączona inteligencja we wszystkich swoich formach, pojawią się również nowe możliwości, jak np. technologie głosowe. Sposób pomiaru mediów i ich efektywności zmienia się w błyskawicznym tempie, a cała nasza branża musi współpracować, aby klienci mogli lepiej rozumieć efekty własnych inwestycji. Nigdy wcześniej nie było tak ekscytującej epoki w marketingu – powiedział Eric Salama, prezes firmy Kantar.

Prognozy firmy Kantar dla rynku mediów na 2019 rok można znaleźć tutaj.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj