Raport na temat tych prognoz przedstawia 12 kluczowych trendów, które wpłyną na zmiany rynku mediów w najbliższym roku. Wspomniane prognozy dotyczą m.in. postępów w zakresie tzw. rzeczywistości rozszerzonej, sposobu przedstawiania kobiet w reklamie czy techniki tzw. pionowego wideo. A oto one:
- Zaawansowana analityka (Advanced Analytics) oraz sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence) pomogą rozwiązać dylemat dotyczący zwrotu z inwestycji marketingowych w zintegrowane działania online/offline.
- Technologia głosowa przyniesie przełom w planowaniu kreacji reklamowych i marketing mix.
- Wiodąca pozycja Chin w sferze mediów społecznościowych i analityki mediów społecznościowych zmobilizuje Zachód do szybkiego nadrabiania dystansu.
- Pojawienie się „sieci doświadczeń związanych z marką” (branded experience network) przekształci zarządzanie mediami w zarządzanie „Internetem wszystkiego”.
- Marki zaczną poważnie zastanawiać się nad wizerunkiem kobiet w reklamie.
- Amazon „wyłoni się z cienia” w świecie reklamy, a jego duopol stanie się triopolem.
- Wiodącym czynnikiem twórczości reklamowej stanie się tzw. pionowe wideo (vertical video).
- Nastąpi powrót „dużych ekranów” – staną się większe i lepsze niż dotychczas.
- Zakup mediów w modelu programmatic buying stanie się dokładniejszy i efektywniejszy dzięki wiedzy o postawach ludzkich w połączeniu z modelowaniem predykcyjnym.
- W strategiach marketingowych opartych na współpracy z influencerami marki będą silniej stawiały na wiarygodność aniżeli na zasięg.
- Wymogi zgodności z RODO będą sprzyjać rozwojowi bardziej wyrafinowanych strategii w zakresie danych o markach.
- Rozszerzona rzeczywistość (Augmented Reality) stanie się narzędziem kształtującym zarówno całą drogę konsumenta do zakupu, jak i doświadczenia klientów z produktami i usługami.
– Wciąż trwają innowacje i zmiany w krajobrazie medialnym, ale sądzę, że tempo wdrażania technologii takich jak sztuczna inteligencja będzie zaskakujące. W narracji zacznie dominować tzw. połączona inteligencja we wszystkich swoich formach, pojawią się również nowe możliwości, jak np. technologie głosowe. Sposób pomiaru mediów i ich efektywności zmienia się w błyskawicznym tempie, a cała nasza branża musi współpracować, aby klienci mogli lepiej rozumieć efekty własnych inwestycji. Nigdy wcześniej nie było tak ekscytującej epoki w marketingu – powiedział Eric Salama, prezes firmy Kantar.
Zobacz również
Prognozy firmy Kantar dla rynku mediów na 2019 rok można znaleźć tutaj.