1. W marketingu najważniejsze jest…
Najważniejsze są dwie zmienne: skuteczność i koncentracja na potrzebach konsumenta. Jeżeli tylko odpowiednio się je połączy, pod koniec dnia dostaniemy konkretne efekty biznesowe. Ich doskonałym uzupełnieniem jest odwaga, szybka reakcja i – wisienka na torcie – kreatywność.
Zobacz również
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Nie mam jednej konkretnej kampanii, którą chciałabym wymienić. Skrzydeł dodaje mi każdy kolejny nowy projekt, zwłaszcza taki, który związany jest z wcześniejszym wywróceniem koncepcji do góry nogami. Może być to zmiana wizerunku sieci handlowej, implementacja nowego konceptu consumer retail czy wprowadzenie innowacyjnego produktu na rynek. Liczą się: wyzwanie, efekty końcowe i przede wszystkim poczucie spełnienia z tego, co się robi.
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwania, czego uczą….
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Każde wyzwanie czegoś uczy i daje coś bezcennego. Na pierwszym miejscu jest pokora, która często dystansuje. Z wartości, które cenię sobie najbardziej, to zgranie zespołu, a tego nie da się kupić! I na koniec coś, co jest prawdą starą jak świat, że… sky is the limit – i niemożliwe staje się możliwe. Potwierdza się to u mnie zawsze, zwłaszcza w momentach przełomowych w historii marek, dla których pracowałam.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…
Każdy projekt zakończony sukcesem to powód do dumy. Chociaż najbardziej cieszy mnie ten, którego mierzalne efekty widzę każdego dnia – to zintegrowana strategia Trade Marketingowa Agros Nova. Przy zarządzaniu tak dużym portfolio marek jest to wielowymiarowe wyzwanie.
5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…
Zazdroszczę każdemu, kto odkryje Świętego Graala swojej kampanii marketingowej – consumer insight. Nie ma nic cenniejszego od zrozumienia klienta i jego potrzeb, nie zawsze nazwanych, a już tym bardziej nieobjawionych. Doskonale udowodniło to ostatnio Always z akcją #LikeAGirl.
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu to…
Nie wróżę z fusów, ale szczerze wierzę w slow life. Trend ten dopiero raczkuje i jeszcze nie wyłożył wszystkich kart na stół. Społeczeństwo stara się być bardziej slim, bardziej fit, ale co najważniejsze – jest świadome tego, co kupuje i je. Punktem kulminacyjnym będzie moment, kiedy zamiast kupować pojedyncze eko-produkty, społeczeństwo zacznie być eko, a segregacja śmieci będzie standardem.
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Pewnie się narażę… Przereklamowany jest ATL, który tak naprawdę trochę się już przejadł. Wiara w efektywność kampanii TV jest, moim zdaniem niesłusznie, zbyt duża. Dziś konsument ma wybór: co, kiedy i na jakim nośniku ogląda. Nie można czekać na moment, kiedy podejdzie do telewizora – naszym zadaniem jest być tam, gdzie on. Najwyższy czas rozłożyć siły na mobile i internet.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Komunikacja i zrozumienie, co chcemy wspólnymi siłami osiągnąć. Liczy się współpraca i dążenie do celu ramię w ramię.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Z życia i z otaczającego mnie świata. Mam oczy szeroko otwarte i czerpię z własnych doświadczeń i obserwacji, ile tylko mogę. Nie ma nic bardziej inspirującego od ludzi wokół mnie.
10. Moja kampania marzeń…
To ta, która jest jeszcze przede mną. Będzie nią kampania społeczna, która poruszy mało ‘sexi’ temat, czyli problem odżywiania się, kwestie świadomych decyzji zakupowych, a przy tym zainspiruje innych i na pewno zmieni czyjeś życie.
11. Zajmuję się marketingiem oraz trade marketingiem, dlatego, że…
To branża, w której dużo się dzieje. Każdego dnia widzę efekty swojej pracy, mogę się mierzyć z różnymi wyzwaniami. Bonusem jest fakt, że ta praca daje mi na co dzień po prostu dużo satysfakcji.
Karolina Karolczak, Dyrektor Marketingu Handlowego, Agros Nova
Odpowiada za wszystkie linie produktowe takich marek, jak Dr Witt, Fortuna, Garden, Kotlin, Krakus, Łowicz, Pysio czy Tarczyn. Ponadto do jej zadań należą współtworzenie polityki handlowej i realizacja celów strategicznych spółki.
Posiada 14-letnie doświadczenie, które zdobywała pracując dla FoodCare, BIC Polska, Levi Strauss oraz Sephora, gdzie odpowiadała za tworzenie i implementowanie strategii marketingowej 360°, wspieranie i organizowanie zadań działu sprzedaży, współtworzenie strategii przedsiębiorstwa m.in. na rynkach wschodnich. Posiada rozległe kompetencje obejmujące takie obszary, jak: merchandising, category management, trade marketing, consumer marketing, operational development, sales activities, sales strategy.
Prelegentka wielu konferencji poświęconych marketingowi i sprzedaży, coach, wykładowca Silesian International Business School, autorka publikacji branżowych.