Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

4 sceny tematyczne, 50+ prelegentów z topowych tech marek świata – upoluj wejściówkę na konferencję o realnych wdrożeniach AI.

SZCZEGÓŁY

Karolina Walo (Plus): Zamiast tylko sprzedawać, chcemy zaskakiwać i angażować [PODCAST]

Karolina Walo NowyMarketing Podcast
W najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy o komunikacyjnej transformacji marek: Plus i Plush. Gościem odcinka jest Karolina Walo, dyrektorka Departamentu Marketingu i Komunikacji w Plusie, która opowiada o działaniach digital-first czy współpracach z influencerami.
O autorze
2 min czytania 2025-08-04

W najnowszym odcinku Nowy Marketing Podcast rozmawialiśmy z Karoliną Walo, dyrektorką Departamentu Marketingu i Komunikacji w Plusie. Pochyliliśmy się nad tematem działań digitalowych, obecności w social mediach, współprac z influencerami i strategii brand hero.

Karolina opowiedziała między innymi o markowym TikToku, brand hero czy akcjach z influencerami. Wróciliśmy również do sentymentalnych wspomnień – bo jak nie uśmiechnąć się na hasło „Koputko” i nie wspomnieć kultowych reklam z Mumio, które po dekadach wróciły w nowej odsłonie. To trochę tak, jakby ktoś znalazł stare kasety VHS, odświeżył je do 4K i wrzucił na TikToka – i nagle znowu są modne. Tak właśnie działa Plush. Nie tylko idzie z duchem czasu, ale też potrafi tworzyć zwroty akcji z nostalgicznym twistem.

Posłuchaj rozmowy:

TikTok to nie eksperyment

Jak podkreśla podczas rozmowy Karolina Walo, zarówno dla Plusa, jaki i dla Plusha – TikTok to nie eksperyment. Obie marki traktują medium jako fundament komunikacji z młodszymi odbiorcami. Wchodząc na platformę, nie tylko mówią językiem Gen Z, ale także dostarczają content, który wpisuje się w styl życia odbiorcy.

– Chcemy, żeby nasze działania były jak naturalny element feeda. Marka nie ma przeszkadzać – ma być jego częścią – podkreśla Karolina Walo.

To, co charakteryzuje komunikację Plusha w social mediach to lekkie, humorystyczne formaty, szybkie reakcje na memy, trendy i wydarzenia z popkultury. Właśnie takie podejście pozwoliło marce osiągnąć ponad milion dwieście tysięcy polubień na TikToku – i to w zaledwie kilka miesięcy.

Plush: brand hero w wersji 2.0

Plushak, czyli kultowy miś z reklam Plusha, również przeszedł transformację. Z buntownika lat 2010+ stał się komentatorem rzeczywistości internetowej.

– Dostosowaliśmy Plusha do 2025 roku. Ma dystans, humor i jest częścią internetowej kultury – mówi Walo.

Nowy Plush nawiązuje do trendów i insightów pokoleniowych. Wiele osób może kojarzyć chociażby akcję „stopa” z Łatwogangiem. W takie akcje są naturalnie wplatane informacje o ofercie.

Influencer marketing? Tak, ale z sensem

Plush nie traktuje influencerów jako „gadające głowy” od promocji. Dla marki kluczowa jest autentyczność, wspólne wartości i kreatywność. Influencer to współtwórca treści, a nie tablica ogłoszeń.

Przykładem działania zgodnego z wartościami Plusha jest wspinaczka Zoi Skubis na Mount Everest. Marka nie tylko wsparła wyprawę, ale dała odbiorcom możliwość śledzenia jej na bieżąco, dzięki nowoczesnej technologii.

– To było połączenie real-time marketingu, brand purpose i autentycznego storytellingu. I dokładnie to chcemy robić – mówi Walo.

Sport, który łączy. I buduje markę

W rozmowie pojawił się też wątek sponsoringu siatkówki. Trudno go pominąć, skoro Plus wspiera polską siatkówkę już od ponad 27 lat. Marka jest obecna nie tylko na boisku – pokazuje kulisy, angażuje fanów i łączy pokolenia.

– To nie jest tylko logo na koszulce. To codzienna obecność, emocje i prawdziwa relacja z kibicami – podkreśla Karolina Walo.

Kampania bez danych? Nie w Plusie i Plushu

Obie marki mocno opierają swoje działania o dane – badania, insighty i zachowania odbiorców. Kampanie są regularnie optymalizowane, a zespół działa szybko i elastycznie. Marki nie zwalniają. W planach są kolejne niestandardowe współprace.

Posłuchaj rozmowy na Spotify:

Podcast powstał we współpracy z marką Plus.