Jest również 15% grupa badanych, która sprawdza skrzynkę pocztową nawet kilka razy dziennie! Podobnej wielkości grupa sprawdza skrzynkę pocztową raz w tygodniu lub rzadziej. Ale co najważniejsze większość z nas czyta znajdowane w niej materiały, czyli listy, ulotki i gazetki reklamowe. Jedynie 13% badanych oświadczyło, że nie czyta wcale tego, co znajduje w skrzynce, ponieważ pozostawia to w gestii innych osób (rodziny lub znajomych).
ARC Rynek i Opinia w opisywanym badaniu zapytał też m.in. o stosunek do spersonalizowanych listów reklamowy. Okazuje się, że 42% grupa badanych oczekuje wręcz od sklepów internetowych, że mogłyby w ten sposób komunikować się z nami wysyłając np. katalogi.
Zobacz również
Generalnie 1/3 badanych, która już wcześniej zetknęła się z personalizowanymi przesyłkami reklamowymi chciałaby otrzymywać list z przeznaczonymi dla nich promocjami, ponieważ uważa je za bezpieczne, godne zaufania. Ten sam status w oczach badanych mają również gazetki reklamowe znajdowane w skrzynce.
Dla 60% respondentów zarówno gazetki, jak i listy reklamowe są wiarygodnym źródłem informacji. Zajmują pierwsze miejsce w zestawieniu wiarygodnych treści reklamowych, wyprzedzając reklamę w prasie, radiu i telewizji (29% wskazań) czy reklamy w mediach społecznościowych takich, jak np. Facebook (25% wskazań).
– To badanie powinno być sygnałem dla nas wszystkich, że elektroniczny mail nie jest remedium na wszystko, bo – jak pokazuje badanie – większość z nas jednak mniej lub bardziej świadomie, ale wciąż chce znajdować coś w skrzynce na listy. Może jednak w kontekście zbliżających się Świąt i Nowego Roku powinniśmy wysłać rodzinie i znajomym po prostu papierową kartkę z życzeniami, zamiast ograniczać się do sms’a? – podsumowuje Adam Ciołek, project manager z ARC Rynek i Opinia.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Więcej informacji z badania można znaleźć na stronie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.
Słuchaj podcastu NowyMarketing