1. W marketingu najważniejsze są…
Katarzyna Lorenz, Dominik Cymer: Zrozumienie dla kogo (dla jakiej marki) pracujemy, odpowiedzialność i konsekwencja.
2. Pierwszy projekt lub kampania, które dodały nam skrzydeł, to…
Muzykotersi – kampania promująca edukacyjny portal www.muzykotekaszkolna.pl popularyzujący muzykę poważną wśród dzieci i młodzieży. Celem kampanii było dotarcie do grupy docelowej i umieszczenie w jej świecie kategorii muzyki klasycznej. Zrobiliśmy to poprzez wykreowanie opowieści o fikcyjnej subkulturze Muzykotersów – młodych ludziach zafascynowanych muzyką poważną. To pierwsza zrealizowana przez nas kampania „na swoim”. Satysfakcja oraz późniejsze nagrody potwierdziły, że własne studio kreatywne to był dobry wybór. Ta kampania dała nam przysłowiowego kopa!
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło nam się zmierzyć, to…
Naszym marzeniem było działać po swojemu i przybliżyć się do wymyślonego przez nas ideału pracy. Spełnieniem marzenia było prowadzenie własnego studia. Jednak wiadomo, że takie ruchy nie są wolne od ryzyka. Wiedzieliśmy, że będziemy musieli podejmować trudne decyzje, pójść na kompromisy i sami zdobywać klientów. Po latach pracy w agencji, przez jakiś czas pracowaliśmy tylko z instytucjami kultury i organizacjami społecznymi. Dało nam to nową perspektywę i duży dystans do dotychczasowych doświadczeń. Wpłynęło na nasze myślenie o pracy nad projektami komercyjnymi. Powstał pomysł na nasze studio, w którym dajemy klientom innowacyjne podejście do realizacji celów biznesowych. Zapewnia to, z jednej strony, nasz „stały związek” z projektami pogranicza sztuki, dizajnu, kultury, które co jakiś czas „odświeżają nam głowy”. A z drugiej strony: nasza elastyczna struktura i interdyscyplinarność.
4. Projekt, z którego jesteśmy najbardziej dumni, to…
Lubimy projekty, nad którymi mamy pełną kontrolę i jesteśmy w stanie dopilnować każdego elementu od początku do końca. Dzięki temu taki projekt może pójść „w świat” i żyć swoim niezależnym życiem. Jednym z takich projektów jest branding Kontakt Energia, gdzie działaliśmy bardzo konsekwentnie, w dobrym zrozumieniu i porozumieniu z klientem.
5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdrościmy, to…
Zazdrościmy takich produkcji jak seria spotów Netii z Tomaszem Kotem, który w jednym z nich tańczy jak wokalista Die Antwoord. Zrealizowała je agencja Brasil. Takie odważne kampanie mogą się wydawać trudne do sprzedania klientowi. Trudność nie jest związana z tym, że klient czegoś nie chce lub nie rozumie. Często kampanie poddawane są badaniom, przez co klienci są związani odgórnymi zaleceniami.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Silnym i dobrym trendem będą działania marketingowe wykorzystujące mobilne rozwiązania bazujące na aplikacjach, dzięki którym dystans między odbiorcą, a marką zmniejszy się i jeszcze bardziej spersonalizuje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Działania polegające na łączeniu kompetencji ATL i interaktywnych przez agencje interaktywne. Traktujemy takie podejście jako myślenie życzeniowe. W tym momencie mamy impas: agencje interaktywne mają duży problem w tworzeniu dobrej kreacji w swoich strukturach, z kolei agencje ATL-owe usiłują zrozumieć aspekt technologiczny kreacji internetowej. Są oczywiście wyjątki na rynku, jednak prawdziwe zmiany nadchodzą z nowymi, młodymi ludźmi myślącymi zupełnie inaczej niż dinozaury reklamy i Internetu.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Chemia. Uważamy, że jeśli jej nie ma, praca to męka i nie chodzi mi tu tylko o komfort pracy, ale jakość i efekt końcowy. Agencja musi w pewnym sensie stać się częścią marki. Jeśli będzie intruzem lub tylko partnerem z konieczności, ten związek będzie budowany na grząskim gruncie.
9. Swoje inspiracje czerpiemy z…
W „statusie” naszej marki zapisaliśmy, że łączymy pracę dla klientów z pracą badawczą, eksperymentalną i artystyczną. Np. w projekcie artystycznym w Sao Paulo prezentowaliśmy instalację umieszczoną w buszu, w której wykorzystywaliśmy elektroniczne czujniki ruchu. Te same czujniki mogą służyć do stworzenia interaktywnej instalacji na potrzeby klienta komercyjnego. Mamy też na swoim koncie sporo realizacji z zakresu projektów edukacyjnych, kulturalno-edukacyjnych. Stworzyliśmy dizajn do zestawów edukacyjnych z różnych dziedzin nauk dla Centrum Nauki Kopernik. I np. jeden z tych programów edukacyjnych CNK współtworzyli razem z Fundacją RWE. Pola: sztuka, kultura, edukacja i komercja krzyżują się z sobą – dla nas to główny motor napędzający nasze głowy.
10. Gdybyście mieli sprzedawać w Polsce karnety na siłownie/fitness dla osób 60+ i mielibyście nieograniczony budżet na działania marketingowe, to..
Zakładam, że target to pokolenie naszych rodziców i rodzice naszych znajomych. Pierwszy trop to oswajanie z siłownią i pokazanie, że nie tylko Pudzian tam chodzi. Drugi trop to pokazanie, że siłownia i ćwiczenia to dbanie o zdrowie. Mimo nieograniczonego budżetu stawiamy na główne media: TV, Internet.
11. Zajmujemy się marketingiem, dlatego że…
Marketing przenika wszystkie nasze działania. Przeplata się on ze wszystkim, co robimy zawodowo i prywatnie. W dzisiejszych czasach trudno nie zajmować się marketingiem.
Dominik Cymer
Ma kilkunastoletnie doświadczenie w branży reklamowej: Interactive, ATL, BTL, designer i ilustrator. Był odpowiedzialny za tworzenie strategii i koncepcji kreatywnych dla wielu marek, instytucji i organizacji (min.: Adidas, Bęc Zmiana, ING Bank Śląski, Leroy Merlin, Lexus, Lipton, MTV Polska, National Geographic, Newsweek Polska, Narodowy Instytut Audiowizualny, Play, Teatr Narodowy, Tyskie.). Zajmuje się: kreacją, strategią, projektowaniem graficznym w mediach tradycyjnych i nowoczesnych, ilustrowaniem, animacją, tworzeniem rozwiązań i aplikacji interaktywnych oraz mobilnych. Jest twórcą, kuratorem wystaw, projektów i instalacji artystycznych. Wymyśla i tworzy wzory przemysłowe. Został doceniony przez konkursy ilustracyjne, graficzne, reklamowe i interaktywne (min. KTR, Kreatura, Złote Orły, Śląska Rzecz, Projekt Roku, Webstar, Golden Arrow, MUST HAVE). Jest zapraszany na liczne wystawy, artystyczne i kulturalne projekty polskie i międzynarodowe (min. wystawy: Eye on Poland 2010 w Szanghaju, CARTEL PL. w ramach Międzynarodowego Biennale Plakatu w Boliwii – BICeBé 2013) .
Jest współzałożycielem kolektywu artystycznego i kulturalnego „Będzinbeat”. Kolektyw wydawał społeczno – kulturalny portal internetowy, działający w latach 90-tych, skupiający twórców ze Śląska i Zagłębia. Od 2001 współtworzył agencję Netizens|Peppermint i do 2010 roku był dyrektorem kreatywnym oraz współwłaścicielem agencji. W 2010 roku założył studio Cyber Kids on Real. Wykłada „Responsive design” w School of Form.
Katarzyna Lorenz
Związana zawodowo z branżą reklamową i interaktywną od 2003 roku, absolwentka filozofii. Od wielu lat współpracuje przy tworzeniu projektów biznesowych, kulturalnych i edukacyjnych. Była odpowiedzialna min. za tworzenie i wdrażanie strategii komunikacji marketingowej, zarządzanie projektami i kampaniami interaktywnymi klientów agencji (min. Komisja Europejska, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Narodowy Instytut Audiowizualny, Nestle Nutrition, Nivea, Tic-Tac Ferrero, VIVA Polska). Specjalizuje się w tworzeniu cross mediowych strategii komunikacji, koncepcji kreatywnych dla marek, projektów kulturalnych i edukacyjnych (Interactive, BTL, ATL). Interesuje ją projektowanie architektury informacji i koncepcje funkcjonalne w realizacjach interaktywnych i mobilnych. Lubi organizować procesy twórcze, wcielać się w rolę producenta, gdyż na każdym etapie projektu dba o jakość i niepowtarzalność realizacji. Projekty, przy których współpracowała otrzymały nagrody, min.: KTR, Projekt Roku, Kreatura, Webstar, Golden Arrow, Złote Orły. Od 2010 roku współtworzy studio kreatywne Cyber Kids on Real.