Jest to pionierska współpraca blogerów podróżujących po Polsce z jednostką promującą lokalne dziedzictwo kulturowe i turystykę. Pokazuje jak umiejętnie wykorzystywać nowoczesne media do promowania polskich zabytków i turystycznych atrakcji.
Głównym celem akcji jest pokazanie atrakcji „Pomorskich Aten”, czyli Pelplina – miasteczka na Kociewiu, położonego 60 kilometrów od Trójmiasta. Główną atrakcją Pelplina – zwanego „Duchową Stolicą Kociewia” – jest wybudowany przez Zakon Cystersów drugi co do wielkości ceglany kościół w Polsce. Serce dawnego opactwa cysterskiego – Bazylika Katedralna Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny znana jest w Internecie i w sieciach społecznościowych jako „Katedra Pelplin”. Jest ona dowodem na to, że historia splata się w Pelplinie ze współczesnością. Katedra Pelplin „lajkuje”, obserwuje, komentuje i udostępnia, wchodząc w interakcje ze swoimi Fanami na Facebooku i tym samym zachęca wszystkich do odwiedzin Pelplina.
Zobacz również
Zaproszeni przez organizację turystyczną blogerzy – Kasia i Maciej Marczewscy uczestniczyli we wrześniowym Jarmarku Cysterskim, historycznych inscenizacjach oraz zwiedzali z przewodnikiem atrakcje Pelplina. Podziwiali bogate zdobienia wnętrz Katedry, spacerowali po krużgankach klasztoru Cystersów, odwiedzili klasztorne Skryptorium ucząc się trudnej sztuki kaligrafowania, szukali oryginalnej Biblii Gutenberga i diecezjalnych skarbów oraz weszli do miejsc niedostępnych dla turystów: wspięli się po stromych schodach na poddasze, podziwiali panoramę Pelplina z katedralnej dzwonnicy i próbowali odczytać starodruki przechowywane w archiwach diecezjalnej biblioteki.
Kasia i Maciej Marczewscy opisali swoją przygodę oraz przygotowali cykl reportaży i krótkich przewodników po pelplińskich atrakcjach. Opublikują je na blogu w trakcie „Tygodnia z Pelplinem”, tj. w dniach 23-28 lutego 2015 r. Codziennie na blogu i w sieciach społecznościowych będą odsłaniać kolejny odcinek ich pelplińskiej przygody.
Akcja promocyjna „Tydzień z Pelplinem” skierowana jest nie tylko do mieszkańców województwa pomorskiego, ale także do wszystkich osób zainteresowanych polską turystyką, szukających weekendowych inspiracji, chętnych do poznawania ciekawych miejsc w Polsce.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Organizatorzy zapraszają do wzięcia udziału w akcji poprzez obserwowanie strony i profili w sieciach społecznościowych (linki podane poniżej). Gorąco zachęcają do komentowania, dzielenia się opiniami, faktami i ciekawostkami oraz zapraszają na liczne wydarzenia organizowane w Pelplinie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Akcją „Katedra Pelplin Cię obserwuje!” pokazujemy, że nie trzeba wyjeżdżać daleko, aby przeżyć ciekawą przygodę. Zachęcamy do zwracania uwagi na kryjące się tuż za przysłowiowym rogiem turystyczne atrakcje, które tak świetnie odnajdują się w dzisiejszych czasach. Dzięki prężnie działającym mediom społecznościowym, nie rozstajemy się z nimi nawet po powrocie do domu – mówi Maciej Marczewski, autor bloga Ruszaj w Drogę!
Entuzjazm wykazuje także pracujący w Diecezjalnym Centrum Informacji Turystycznej i odpowiedzialny za promocję Katedry – Grzegorz Kilian: „Bardzo się cieszę, że Pelplin zagości na blogu Kasi i Macieja. Mamy dziś szansę, aby pokazać całej Polsce jakie skarby kryją się w Pelplinie. Mam nadzieję, że nasze reportaże zachęcą do przyjazdu na Kociewie i do odkrycia piękna naszej wyjątkowej Katedry w Pelplinie”.
Profile w mediach społecznościowych:
- Ruszaj w drogę – Facebook
- Ruszaj w drogę – Twitter
- Ruszaj w drogę – Instagram
- Ruszaj w drogę – Pinterest
- Katedra Pelplin – Facebook
- Skryptorium Pelplin – Facebook