Kaufland chce wycofać jaja z chowu klatkowego

Kaufland chce wycofać jaja z chowu klatkowego
Sieć Kaufland zapowiedziała, że wspólnie z partnerami będzie dążyć do tego, aby już na początku 2022 roku wszystkie jaja świeże w asortymencie sieci pochodziły wyłącznie z chowu ściółkowego, ekologicznego lub z wolnego wybiegu.
O autorze
1 min czytania 2021-02-16

Kaufland już wielokrotnie pokazał, że dobrostan zwierząt nie jest mu obojętny. Przykładem tego jest bowiem rezygnacja ze sprzedaży żywych karpi, a także nieoferowanie klientom mięsa oraz przetworów z kaczek i gęsi, które poddaje się przymusowemu tuczeniu.

Teraz sieć postanowiła przyśpieszyć prace nad asortymentem jaj świeżych – wspólnie z producentami będzie dążyć do zastąpienia popularnych „trójek” czyli jaj z chowu klatkowego, jajkami pochodzącymi z chowu ściółkowego, ekologicznego oraz z wolnego wybiegu.

Jak zauważa Kaufland, jaja pochodzące z alternatywnych form chowu klienci już dziś mogą znaleźć w  asortymencie sieci – pod markami własnymi firma oferuje wyłącznie jaja z chowu alternatywnego, takie jak jaja świeże K-Classic z chowu ściółkowego oraz z wolnego wybiegu, jaja K-Bio z chowu ekologicznego, a także jaja od kur zielononóżek marki K-Stąd Takie Dobre!, których warunki chowu są identyczne jak w przypadku chowu na wolnym wybiegu. 

Poza ofertą jaj świeżych Kaufland zwraca także uwagę na jaja wykorzystywane w przetworzonych produktach marek własnych. Już teraz jaj z chowu klatkowego nie znajdziemy w wybranych rodzajach makaronów, gofrach, bułeczkach mlecznych i biszkoptach marki K-Classic. Klienci sieci mogą kupić także m.in. majonez oraz pastę jajeczną ze szczypiorkiem K-Stąd Takie Dobre!, w których wykorzystano jaja pochodzące od kur z chowu na wolnym wybiegu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

W trosce o dobrostan zwierząt Biedronka poinformowała o wycofaniu ze swojej oferty świeżych jaj klatkowych. Pierwszym regionem sieci, który wprowadzi tę zmianę, będzie Warszawa, już od 1 stycznia 2021 roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W lipcu 2020 roku na terenie 8 polskich miast pojawiły się billboardy i citylighty przedstawiające kurczaka na fermie przemysłowej. Nośniki reklamowe nawiązywały do minionej kwarantanny, pokazując, że brojlery w chowie przemysłowym, w przeciwieństwie do ludzi, nie mają możliwości uciec od swojego zamknięcia i choroby.