Z roku na rok spożycie ryb w Polsce wzrasta. Według analiz przeprowadzonych przez Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, od stycznia do grudnia 2021 roku każdy Polak zje średnio 14 kilogramów ryb*. Konsumenci cenią je przede wszystkim za walory odżywcze oraz smakowe. Jednak aż 40% klientów obawia się, że ze względu na niewłaściwe podejście do ochrony zasobów morskich, w ciągu najbliższych 20 lat z powierzchni Ziemi znikną ich ulubione gatunki. Dlatego ponad dwie trzecie kupujących deklaruje wprowadzenie zmian w sposobie wybierania ryb oraz owoców morza, stawiając na produkty bardziej przyjazne ochronie środowiska wodnego**.
Kaufland od lat nie oferuje zagrożonych gatunków ryb dziko żyjących i stawia na te pochodzące z obszarów niezagrożonych przełowieniem lub ze zrównoważonych połowów. Detalista już w 2010 roku wprowadził do sprzedaży pierwsze produkty z certyfikatem MSC i sukcesywnie rozszerza swoją ofertę o kolejne artykuły. Teraz Kaufland jest jedyną siecią handlową w Polsce, która w wybranych sklepach posiadających ladę rybną oferuje świeże ryby z certyfikatem MSC. Można je nabyć we Wrocławiu (ul. Legnicka), Krakowie (os. Kombatantów), Warszawie (ul. Fieldorfa) oraz Szczecinie (ul. Krygiera).
Zobacz również
Wybierając produkty spożywcze, klienci coraz częściej kierują się nie tylko smakiem czy ceną, ale także tym, czy zostały one pozyskane z poszanowaniem zasobów środowiska naturalnego. W naszej sieci wspieramy świadome wybory zakupowe, dlatego sukcesywnie rozszerzamy ofertę o kolejne zrównoważone produkty. Przykładem tego są świeże ryby z certyfikatem MSC, które będziemy sukcesywnie wprowadzać do sprzedaży w kolejnych sklepach Kaufland. Tym samym wspieramy odpowiedzialne połowy oraz ochronę fauny mórz i oceanów, za co już w przeszłości doceniła nas międzynarodowa organizacja Marine Stewardship Council, przyznając sieci Kaufland specjalne wyróżnienie – podsumowuje Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Bardzo często spotykamy się z pytaniami od osób, które chciałyby kupować świeże ryby na stoiskach lub w sklepach rybnych, jednak nie są w stanie zweryfikować czy oferowane ryby i owoce morza pochodzą ze zrównoważonego źródła. Dlatego ogromnie cieszymy się, że sieć Kaufland zdecydowała się odpowiedzieć na oczekiwania tej coraz liczniejszej grupy konsumentów. Mamy nadzieję, że Kaufland będzie rozszerzał swoją ofertę o kolejne gatunki, a za jego przykładem podążą inne sieci handlowe. To ogromny krok w stronę rozwoju rynku zrównoważonych produktów rybnych w Polsce – powiedziała dr Marta Potocka, MSC Fisheries and Commercial Manager w Polsce.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kaufland w najbliższym czasie planuje wprowadzić do sprzedaży ryby świeże z certyfikatem MSC w kolejnych lokalizacjach, między innymi w Lublinie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Certyfikat w kolorze mórz i oceanów
Organizacja pozarządowa Marine Stewardship Council prowadzi największy globalny program certyfikacji zrównoważonego rybołówstwa. Niebieskie logo MSC umieszczone na opakowaniach potwierdza pochodzenie ryb ze stabilnych, legalnych i dobrze zarządzanych łowisk. Klienci wybierający certyfikowaną żywność mają pewność, że jej dostawca przestrzega najwyższych wymogów w zakresie ochrony dobrostanu mórz i oceanów. Obecnie certyfikat MSC można znaleźć na ponad 20 tysiącach produktów dostępnych na półkach sklepowych w ponad 100 krajach. Oznaczenie cieszy się dużym uznaniem polskich konsumentów – aż 81% Polaków deklaruje zaufanie do certyfikatu MSC, a 71% poleciłoby produkty z logo MSC swoim bliskim i znajomym***.
* Polacy jedzą 14 kg ryb rocznie. Królują śledzie, mintaje i makrele – Mięso wędliny ryby (portalspozywczy.pl)
** Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie MSC przez niezależną agencję badawczą GlobeScan od stycznia do marca 2020. W badaniu wzięło udział 26 535 respondentów (w tym 20 876 konsumentów ryb i owoców morza) z 23 krajów. W Polsce przebadanych zostało 714 respondentów (w tym 632 konsumentów ryb i owoców morza).
*** msc.org/pl/dla-mediow/informacje-prasowe/konsumenci-glosuja-widelcami-nowa-fala-aktywizmu-na-rzecz-ochrony-zasobow-morskich