Za przygotowanie i realizację kampanii odpowiadała agencja Publicis Consultants.
Kaufland był głównym sponsorem największej imprezy sportowej roku – światowych igrzysk sportów nieolimpijskich The World Games 2017, która odbywała się we Wrocławiu w dniach 20-30 lipca. Firma przygotowała kampanię promocyjną w przestrzeni miejskiej, której celem było pokazanie Kauflandu jako sponsora głównego wydarzenia oraz promocja aktywnego i zdrowego stylu życia. W kampanii zastosowano m.in. narzędzia marketingu niestandardowego i ambient marketingu.
Zobacz również
Przy wrocławskim Dworcu Głównym PKP Kaufland umieścił największe w Polsce kręgle nawiązujące do jednej z dyscyplin The World Games 2017. Na nietypową instalację, wykorzystującą efekt przeskalowania, składało się: pięć sześciometrowych kręgli (każdy o wadze 820 kg) i kula do gry (300 kg). Wszystkie elementy przyozdobione były logotypami The World Games i Kauflandu. Kręgle wzbudzały ogromne zainteresowanie Wrocławian, turystów oraz kibiców. Przechodnie chętnie wchodzili w interakcję z formą przestrzenną, która ich zaciekawiała i zachęcała do robienia zdjęć.
W strefie kibica The World Games Plaza przy pl. Wolności we Wrocławiu stanął market Kauflandu. Sklep miał konstrukcję namiotową i powierzchnię 300 m2. W jego ofercie można było znaleźć ponad 70 artykułów. To był pierwszy tego typu sklep Kauflandu w Polsce. W strefie kibica Kaufland umieścił także pawilon, w którym kibice mogli kupić pamiątki i gadżety The World Games 2017, a na jego szczycie znajdowało się stanowisko DJ’a uatrakcyjniającego kibicom czas.
W trzech miejscach we Wrocławiu wspólnie z artystami nurtu street art stworzone zostały kilkumetrowe, trójwymiarowe obrazy, związane z wybranymi dyscyplinami The World Games 2017 – wspinaczką, kajak-polo, i latającymi dyskami (frisbee). Street art to wielkoformatowe obrazy, które tworzą trójwymiarową iluzję, wchodzącą w interakcję z otoczeniem.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Z kolei na wrocławskim lotnisku i Dworcu Głównym PKP na kibiców czekały foto ścianki, dzięki którym każdy może chociaż przez chwilę poczuć się jak żużlowiec.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kaufland jako innowacyjna firma z branży retail sięga po niestandardowe formy komunikacji. Cieszymy się, że nasze instalacje w przestrzeni publicznej zostały pozytywnie przyjęte i zachęcały do wspólnej zabawy – mówi Robert Stupak, Dyrektor Marketingu w Kaufland Polska.
Kampania obejmowała również działania digital i skierowane do mediów tradycyjnych. Za jej przygotowanie, koordynację i realizację odpowiadała agencja Publicis Consultants, wrocławskie instalacje zostały stworzone przez Scenografię Eventową, a działania digital realizowała agencja Publicis DWL.