Kaufland promował się jako sponsor główny The World Games 2017

Kaufland Polska zrealizował kampanię promocyjną w przestrzeni miejskiej Wrocławia pokazującą jego zaangażowanie jako sponsora głównego The World Games 2017, światowych igrzysk sportów nieolimpijskich zakończonych w ostatni weekend.
O autorze
1 min czytania 2017-07-31

Za przygotowanie i realizację kampanii odpowiadała agencja Publicis Consultants.

Kaufland był głównym sponsorem największej imprezy sportowej roku – światowych igrzysk sportów nieolimpijskich The World Games 2017, która odbywała się we Wrocławiu w dniach 20-30 lipca. Firma przygotowała kampanię promocyjną w przestrzeni miejskiej, której celem było pokazanie Kauflandu jako sponsora głównego wydarzenia oraz promocja aktywnego i zdrowego stylu życia. W kampanii zastosowano m.in. narzędzia marketingu niestandardowego i ambient marketingu.

Przy wrocławskim Dworcu Głównym PKP Kaufland umieścił największe w Polsce kręgle nawiązujące do jednej z dyscyplin The World Games 2017. Na nietypową instalację, wykorzystującą efekt przeskalowania, składało się: pięć sześciometrowych kręgli (każdy o wadze 820 kg) i kula do gry (300 kg). Wszystkie elementy przyozdobione były logotypami The World Games i Kauflandu. Kręgle wzbudzały ogromne zainteresowanie Wrocławian, turystów oraz kibiców. Przechodnie chętnie wchodzili w interakcję z formą przestrzenną, która ich zaciekawiała i zachęcała do robienia zdjęć.

W strefie kibica The World Games Plaza przy pl. Wolności we Wrocławiu stanął market Kauflandu. Sklep miał konstrukcję namiotową i powierzchnię 300 m2. W jego ofercie można było znaleźć ponad 70 artykułów. To był pierwszy tego typu sklep Kauflandu w Polsce. W strefie kibica Kaufland umieścił także pawilon, w którym kibice mogli kupić pamiątki i gadżety The World Games 2017, a na jego szczycie znajdowało się stanowisko DJ’a uatrakcyjniającego kibicom czas.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W trzech miejscach we Wrocławiu wspólnie z artystami nurtu street art stworzone zostały kilkumetrowe, trójwymiarowe obrazy, związane z wybranymi dyscyplinami The World Games 2017 – wspinaczką, kajak-polo, i latającymi dyskami (frisbee). Street art to wielkoformatowe obrazy, które tworzą trójwymiarową iluzję, wchodzącą w interakcję z otoczeniem.

Z kolei na wrocławskim lotnisku i Dworcu Głównym PKP na kibiców czekały foto ścianki, dzięki którym każdy może chociaż przez chwilę poczuć się jak żużlowiec.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kaufland jako innowacyjna firma z branży retail sięga po niestandardowe formy komunikacji. Cieszymy się, że nasze instalacje w przestrzeni publicznej zostały pozytywnie przyjęte i zachęcały do wspólnej zabawy – mówi Robert Stupak, Dyrektor Marketingu w Kaufland Polska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania obejmowała również działania digital i skierowane do mediów tradycyjnych. Za jej przygotowanie, koordynację i realizację odpowiadała agencja Publicis Consultants, wrocławskie instalacje zostały stworzone przez Scenografię Eventową, a działania digital realizowała agencja Publicis DWL.