Kształtowanie świadomych postaw poprzez zabawę – taki cel przyświeca najnowszej akcji sieci Kaufland, która po raz kolejny wspiera edukację ekologiczną wśród najmłodszych. Od 8 września dzieci mogą kolekcjonować naklejki z wizerunkiem 24 Rozrabiaków, których imiona nawiązują do zrównoważonego rozwoju, a biorąc udział w kreatywnych grach i zabawach, uczyć się dbania o środowisko i swoje zdrowie.
Najnowsza akcja edukacyjna sieci Kaufland nosi nazwę Rozrabiaki Literaki. Każde dziecko, które odwiedzi sklep Kaufland, będzie mogło bezpłatnie otrzymać naklejkę z podobizną Rozrabiaka. Imiona postaci rozpoczynają się od poszczególnych liter alfabetu i nawiązują do wybranych zagadnień związanych ze środowiskiem czy odżywianiem. Dzieci będą mogły zaprzyjaźnić się m.in. z Recyklusiem, który opowie o ponownym wykorzystaniu odpadów, Florką, która przekaże informacje na temat budowania odporności organizmu czy Niedoskonałkiem zwracającym uwagę na nieidealne, lecz pełnowartościowe owoce i warzywa.
Zobacz również
Do zebrania są 24 naklejki. Aby je zdobyć, nie trzeba spełnić konkretnych warunków – naklejki wydawane są każdemu dziecku towarzyszącemu klientowi w trakcie zakupów lub robiącemu samodzielnie zakupy, niezależnie od wartości zakupionych produktów. Akcja trwa od 8 września do 9 listopada lub do wyczerpania zapasów.
Nauka przez zabawę
Na stronie internetowej kaufland.pl/rozrabiaki na dzieci czeka specjalna książeczka do pobrania – album, w którym nie tylko można zbierać otrzymane naklejki, ale także wziąć udział w zabawach edukacyjnych dla całej rodziny. Dla przykładu pod pilnym okiem Segregosława dzieci będą musiały przypisać dany odpad do konkretnego pojemnika, ucząc się w ten sposób właściwej segregacji. Ale to nie wszystko.
W sklepach Kaufland dzieci mogą odkrywać dodatkowe atrakcje – m.in. fotościankę, dzięki której wcielą się w rolę Rozrabiaków, grę w klasy czy miarkę, z pomocą której sprawdzą swój wzrost.
Wrocław na ustach całej Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi Konferencji
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Akcja ma na celu zwiększyć świadomość ekologiczną wśród najmłodszych oraz zachęcić rodziny do wspólnego spędzania czasu z pomocą prostych, ale jednocześnie angażujących i edukacyjnych zabaw.
W efektywnej komunikacji do rodziny stawiamy na to, aby tematy poważne i złożone przekazać w lekki, zabawny i przystępny sposób. Wszystko po to, aby dziecko miało szansę z łatwością wejść w świat wykreowanych postaci i zapamiętać ich przygody oraz rozwiązania zagadek, a rodzic miał poczucie zaangażowania się w mądrą i edukacyjną treść. Jeśli przy jednym z zadań z e-książeczki spotka się zarówno rodzic jak i dziecko, i wspólnie pochylą się nad tematem domowego dbania o planetę, to będzie to właśnie wyznacznikiem sukcesu naszej komunikacji – mówi Alicja Szydłowska, dyrektor strategii agencji Kalicińscy.
Akcji towarzyszy komunikacja w social mediach oraz działania in-store. Motyw przewodni kampanii wybrzmiewa na Facebooku. Tam Rozrabiaki Literaki zachęcają do pobrania e-publikacji oraz angażują odbiorców wokół tematów związanych z ekologią na co dzień.
Z strategię i kreację odpowiada agencja Kalicińscy.