Aż 98 proc. polskich konsumentów pytanych o zwyczaje zakupowe deklaruje, że często czeka, aż pojawi się promocja na dany produkt1. Jednym z ważniejszych źródeł informacji o ofertach sieci handlowych niezmiennie są gazetki reklamowe. Aktywnie przegląda je zdecydowana większość, bo aż 90,3 proc. konsumentów, przy czym ponad 40 proc. robi to przynajmniej kilka razy w tygodniu2.
Chcąc ułatwić klientom dostęp do informacji o swoich ofertach, Kaufland, jako pierwszy sprzedawca detaliczny w Polsce rozszerza dystrybucję gazetek online o dodatkowy kanał. Teraz gazetkę z najnowszymi ofertami można mieć pod ręką w telefonie, a dokładniej na WhatsAppie.
Zobacz również
– Jesteśmy przekonani, że możliwość codziennego przeglądu ofert promocyjnych pozwala konsumentom, w tym również klientom naszej sieci, lepiej planować zakupy i zarządzać domowym budżetem. Nasze aktualne gazetki i informacje o promocjach specjalnych dostępne są na stronie internetowej, w aplikacji Kaufland, a także w marketach. Biorąc jednak pod uwagę, jak bardzo współcześni konsumenci są aktywni w mediach społecznościowych oraz kanałach komunikacji mobilnej i mając świadomość, że wielu z nich na bieżąco analizuje i porównuje oferty, zdecydowaliśmy o udostępnieniu naszej gazetki na WhatsAppie. Dzięki temu klienci mają nieograniczony, błyskawiczny dostęp do informacji o promocjach zawsze pod ręką – mówi Marta Rumak, dyrektor Działu Digital w Kaufland Polska.
Aby otrzymywać gazetkę Kaufland na WhatsApp, wystarczy zeskanować swoim smartfonem kod QR dostępny m.in. na stronie internetowej Kaufland WhatsApp, wysłać wiadomość i wybrać swój ulubiony market, a następnie wyrazić zgodę na cotygodniowe bezpłatne przesyłanie gazetek.
1Badanie ARC Rynek i Opinia zrealizowane metodą CAWI, na reprezentatywnej grupie Polaków N=600, w maju 2023 r. #PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
2Badanie zrealizowane na potrzeby projektu branżowego „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów”, 2023 r.
Zdjęcie główne: mat. pras.
Słuchaj podcastu NowyMarketing